دکوراسیون ساده و آرامش بخش منزل این زوج جوان

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/12/18
دکوراسیون ساده و آرامش بخش منزل این زوج جوانیک زوج معمار و خوش سلیقه دست به طراحی دکوراسیون منزل خود زدند و خانه ای از جنس سادگی و آرامش طراحی کردند.

دکوراسیون منزل یک زوج جوان باسلیقه


بسیاری از افراد تصور می کنند برای داشتن یک خانه شیک و زیبا، نیاز به صرف هزینه های زیاد و استفاده از طراحان برجسته دکوراسیون داخلی دارند. اما امروزه دکوراتورها پیشنهاد می کنند که از ایده های ساده ودم دستی استفاده کنید. چرا که این ایده ها برای هر منزلی قابل اجرا هستند و افراد با بهره گیری از خلاقیت خود می توانند منزل خود را به زیبایی بیارایند.دکوراسیون منزل

«کمتر بیشتر است، مینیمال، سادگی، تزیینات جنایت است...»

این عبارت ها چقدر به گوش تان آشنا هستند؟ اگر در زمینه هنر، معماری و طراحی داخلی تحصیل کرده باشید، حتما در کتاب ها زیاد خوانده اید و اگر دستی در این حرفه ها نداشته باشید، احتمالش زیاد است که آنها را از گوشه و کنار شنیده باشید. با همه این اوصاف لمس این تعاریف و واژه ها از نزدیک و در دنیای واقعیت حداقل برای ما ایرانی ها کمتر اتفاق افتاده است؛ ما مردمی هستیم که اکثرمان غرق در نمایش های پر زرق و برق خانه های پر از وسیله شده ایم که گاه حتی اصل «خانه، مأمن آرامش» را از یادمان برده اند. قرار بود وقتی از همهمه روزها و خیابان ها به خانه برمی گردیم، آرام بگیریم و خستگی از تن مان رخت ببندد ولی آنچه اکنون تجربه می کنیم چیزی نیست جز آمدن از یک شلوغی به شلوغی دیگر و گذر از یک نگرانی به نگرانی دیگر.

اینکه چه خصوصیتی باعث میشود تا ما دکوراسیون اتاق پذیرایی و نشیمن را مدرن و شیک یا ساده و کلاسیک بنامیم بر هم پوشیده است چون تنها چیزی که در این موضوع نقش اصلی را بازی می کند نوع سلیقه و دیدگاه بیننده است.

همین تفاوت سلیقه ها باعث مشیود شخصی یک دکوراسیون را مدرن و ایده آل ببیند و شخصی دیگر ساده و کلاسیک. اگر از ما نظر می خواهید در طراحی دکوراسیون منزل فقط به سلیقه خود توجه کنید، به اینکه مهمانان و اطرافیان شما چه نظری راجب دکوراسیون شما می دهند هیچ توجهی نکنید.

اما... در اینجا هم پیدا می شوند خانه هایی که سادگی را به زیبایی تمام به نمایش می گذارند و تعریف ساده مینیمال را بی کم و کاست تداعی می کنند. دکوراسیون منزل این زوج جوان معمار مثال زنده ای است از هر آنچه تاکنون ادعا کردم.
دکوراسیون ساده و آرامش بخش منزل این زوج جوان

دکوراسیون منزل ساده و شیک



وقتی آیدا و همسرش خانه خود را طراحی می کنند


آیدا، زن جوان معمار و خوش سلیقه ای است که از انگیزه طراحی داخلی خانه اش حرف می زند. او معتقد است:«نباید از همه انتظار داشت خانه های خود را مطابق با استانداردهای طراحی داخلی بچینند و در وهله اول این وظیفه جامعه حرفه ای است که اگر ادعای دانش در این مورد را دارند، آن را در زندگی خود بیاورند؛ اتفاقی که می تواند الهام بخش عموم مردم باشد و آنها را آگاه سازد.»

دکوراسیون خانه ای از جنس سادگی



هارمونی و هماهنگی عناصر دکوراسیون در نگاه اول


به جرأت می توان گفت بارزترین ویژگی خانه آیدا این است که به هر بخش از قسمت های این خانه 95 متری که وارد می شوی همه چیز با هم هماهنگی دارد؛ نور و روشنایی، مبلمان، رنگ ها و لوازم دکوری هرکدام به اندازه خود در فضاها نقش بازی می کنند. رنگ زردی که پرچم دار خانه آیداست، بیش از حد اغراق نشده و به قدری هوشمندانه به فضا نفوذ کرده که نقش خود را به زیبایی تمام بازی می کند و در عین حال به حوزه عناصر دیگر تجاوز نکرده است. آیدا در کنار علاقه شخصی خود به رنگ زرد، دلیل انتخاب آن را پرنورتر نشان دادن خانه عنوان می کند.
advertising