نکات اصولی در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/11/15
نکات اصولی در چیدمان دکوراسیون اتاق خوابدکوراسیون داخلی اتاق خواب و طراحی فضای مناسب در اتاق، به شما کمک می کند تا اوقاتی را که در اتاق خواب تان سپری می کنید به بهترین شکل ممکن سپری شود. برای داشتن بهترین دکوراسیون داخلی اتاق خواب می توان از عناصری استفاده کرد که باعث ایجاد تنوع و جذابیت در دکور ما شود. در این مطلب به چند نمونه از این عناصر در دکوراسیون داخلی اتاق خواب اشاره کرده ایم. از شما دعوت می کنیم تا پایان مقاله “دکوراسیون داخلی اتاق خواب” همراه ما باشید.
نکات اصولی در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب

مقدمه ای بر دکوراسیون داخلی اتاق خواب


دکوراسیون داخلی اتاق خواب یکی از اساسی ترین قسمت هایی است که در خانه مورد توجه قرار می گیرد. این بخش، شخصی ترین بخش خانه است و هر شخص بنا بر سلیقه و علایقی که دارد دکوراسیون آن را تزئین می کند. سلیقه هر فرد با فرد دیگر فرق می کند و از این رو نمی توان برای تمام دکوراسیون ها نمایی یکسان در نظر گرفت. اما نکاتی وجود دارد که اگر آن ها عملی شود، به شما در بهتر شدن دکوراسیون داخلی اتاق خوابتان کمک زیادی می کند. در ادامه این مطلب برخی از این موارد را برایتان شرح داده ایم.

استفاده کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی اتاق خواب


در بسیاری از مقالات قبلی سایت آریان معماری، به بررسی بهترین نوع کاغذ دیواری‌ برای‌ اتاق خواب‌ پرداختیم. کاغذ دیواری که برای پوشش دیوارها بکار می رود، شخصیت کلی اتاق شما را نشان می دهد. در اتاق های دخترانه معمولا طرح های لطیف و رنگ های ملایم و در اتاق های پسرانه رنگ های خشن تر و طرح های پسرانه بکار می رود. همچنین این عنصر می تواند فضای اتاق‌ را بزرگ تر‌ یا کوچک تر نشان دهد. رنگ روشن و بافت ریز فضا را بزرگ تر و رنگ تیره و بافت درشت فضا را بسته نشان می دهد. در هنگام انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب‌ به ساده یا برجسته بودن آن دقت نمایید.

کوسن و بالش های نرم نمایان گر احساس لطافت در اتاق خواب شما


یکی از چیزهایی که می تواند احساس شادی خاصی را در فضای اتاق خواب شما به جریان بیاندازد، استفاده از کوسن و بالش های نرمی است که روی تخت یا مبل قرار می گیرد. این بالش ها نه تنها نمایی زیبا دارند بلکه می توانید با کمی سلیقه خرج دادن و خلاقیت، از آن ها به عنوان یکی از عناصر کانونی دکوراسیون اتاق تان استفاده کنید. کوسن هایی با رنگ شاد بهترین انتخاب می باشند.

با قاب های عکس، شخصیت تازه ای به دکور اتاق تان ببخشید


قاب عکس، قابی است که زندگی گذشته شما را برایتان به بهترین نحو تداعی می کند. به همین دلیل از این وسیله با عنوان یکی از اولین وسایل تزیینی یاد می کنند. انتخاب تصاویر جذاب خانوادگی و تصاویری که با آن ها خاطره دارید، دکوراسیون اتاق شما را بسیار‌ دوست داشتنی و احساسی می کند. بکارگیری قاب عکس در دکوراسیون داخلی اتاق خواب روش های زیادی دارد. برای مثال از قاب های عکس می توان بر روی میز یا روی دیوار استفاده نمود. همچنین می توانید‌ تعداد قابل توجهی قاب عکس را به صورت نزدیک به هم روی دیوار نصب کنید تا فضا را دراماتیک تر کنید.

تاثیر شلف و قفسه بندی در اتاق خواب


اگر فضای کوچکی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب تان دارید و قصد استفاده از وسایل تزیینی دارید، می توانید با طراحی و نصب قفسه های دیواری و شلف با اندازه ای مناسب در دکوراسیون داخلی اتاق خواب تان، فضای بسیار مناسب و جذابی را برای قرار دادن وسایل تزیینی تان آماده نمایید. شکل و ظاهر این قفسه ها از اهمیت چندان زیادی برخوردار نیست و می توانید طبق سلیقه خود از انواع گوناگون این قفسه ها استفاده نمایید. مهم ترین نکته در طراحی و نصب شلف و قفسه استحکام و مقاومت آن است. هنگام نصب این قفسه ها، نهایت دقت را اعمال کنید تا از ایجاد خطر جلوگیری کنید.

نکات اصولی در دکوراسیون اتاق خواب


اتاق خواب شما نیز دقیقا مانند دیگر قسمت های خانه باید نشان دهنده سلیقه و سبک شما باشد.پس نظر شما در مورد رنگ دیوار اتاق خوابتان چیست؟ شما می توانید دیوارهای اتاق خواب خود را با دو رنگ مورد علاقه خود تزئین کنید و یا حتی می توانید از کاغذ دیواری های طرح دار استفاده کنید.شما می توانید با کمی بررسی رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

نکته دوم :می توانید در اتاق خواب از تابلو استفاده کنید.


داشتن مجموعه ای از آثار هنری یا حداقل چند نقاشی اصل در کشور ما خیلی رایج نیست.اما نمی توان انکار کرد که ما شروع به نشان دادن یک پیشرفت قابل توجه در این زمینه کرده ایم.اگر شما نیز دارای تابلوهای بسیار هستید مجبور نسیتید همه آن ها را در سالن پذیرایی خود استفاده کنید می توانید با استفاده از بعضی از آن ها دکوراسیون اتاق خود را به راحتی تغییر دهید. یک قطعه هنری می تواند دقیقا همان اثری را که می خواهید در اتاق خواب خود ایجاد کنید را ایجاد کند.

نکته سوم :با یک بالش کوچک نیز می توانید به آرامش برسید.


اکثر مردم هنگام خوابیدن نیاز به یک یا دو بالش دارند.اما این بدان معنی نیست که شما فقط باید بالش های مورد استفاده در اتاق خواب را نگه دارید.شما می توانید از بالش ها به عنوان عناصر دکوراتیو استفاده کنید.شما می توانید با استفاده از بالش های کوچک و رنگی دکوراسیون اتاق خواب خود را به راحتی تغییر دهید و به آرامش برسید.

نکته چهارم :رنگ های تیره


اگر شما به رنگ های روشن علاقه ندارید ،می توانید رنگ های تیره را انتخاب کنید.در واقع رنگ های تیره اغلب ترجیح داده نمی شوند ،اما رنگ های تیره برای دیوار ها بسیار پر ادعا هستند.رنگ های تیره می توانند انتخابی ایده آل برای اتاق خواب باشد.اگر به یک اتاق خواب تاریک، آرام و راحت و همچنین یک دکور شیک و بلند پروازانه فکر می کنید، به رنگ های تیره فرصت دهید.

نکته پنجم :پایداری رنگ


اگر رنگ های درخشان و روشن، الگوهای تکراری و یا رنگ های عمیق تیره را دوست ندارید، اما هنوز هم می خواهید یک بازی رنگی در اتاق خواب خود داشته باشید، این ایده برای شماست! شما می توانید از دو رنگ در اتاق خواب خود استفاده کنید .و این پایداری رنگ را بین اشیا اتاق تقسیم کنید.یعنی می توانید دیوارهای اتاق را با کف و ملحفه ها هماهنگ کنید و رنگ دوم را نیز برای اکسسوری های اتاق انتخاب کنید.

نکته ششم:ایجاد محیطی برای گفت و گو در اتاق خواب شما


ما نمی توانیم ادعا کنیم که ما به یک فضای نشیمن در اتاق خواب نیاز داریم.مطمئنا اگر شما یک محیط شیک و مجلل آماده کنید، این فضا قطعا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.شما می توانید در این محیط کتاب بخوانید یا با همسر خود صحبت کنید.
advertising