نکاتی در مورد انتخاب لباس مناسب کودک

مد و زیباییتیپ کودکان

- 97/08/24
نکاتی در مورد انتخاب لباس مناسب کودکاز آن‌جایی که تنوع و سبک‌های لباس کودک علی الخصوص کت و شلوار بچگانه بسیار فراوان است، انتخاب کمی سخت‌تر می‌شود. با این حال از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید باید به آن توجه کرد کیفیت و سایز مناسب است. در این مقاله می‌خواهیم راهنمای خرید لباس بچگانه را برای شما به اشتراک بگذاریم تا انتخاب و خرید لباس بچگانه ساده و جذاب شود.

انتخاب و خرید لباس بچگانه بادوام


همانطور که می‌دانید کودکان فعالیت بدنی بسیار بالایی دارند بنابراین لباس‌های آن‌ها باید جنس و الیاف باکیفیت و بادوام داشته باشد. لباس‌های باکیفیت همیشه گران قیمت نیستند و قطعا هر لباس گران قیمتی باکیفیت نیست. برای آنکه بتوانید لباس باکیفیت برای کودک خود انتخاب کنید دو نکته را باید در نظر داشته باشید:
• حتما پارچه را لمس کنید تا از ضخامت و دوام الیاف آن مطمئن شوید.
• الیاف لباس را در مقابل نور خورشید نگاه دارید، اگر نور را از خود عبور دهد یعنی کیفیت آن خوب نیست.

انتخاب و خرید لباس بچگانه با الیاف نرم


یکی دیگر از نکاتی که در تمام لباس‌های باکیفیت دیده می‌شود نرم بودن الیاف لباس است. کودکان پوست بسیار حساسی دارند بنابراین باید در انتخاب جنس الیاف بسیار دقت کنیم. معمولا کتان جزو الیافی است که هیچ‌گونه حساسیتی برای پوست کودکان ایجاد نمی‌کند. پشم گوسفند هم از الیاف‌های نرم و گرمی است که برای فصل‌های سرد بسیار مناسب است.

بررسی کیفیت دوخت لباس بچگانه


به هنگام خرید لباس برای کودکان حتما درز‌ها را چک کنید. لباس‌هایی که دوخت محکمی ندارند معمولا کیفیت پایینی دارند و دوام آن‌ها بالا نیست و قطعا بعد از چند بار شستشو کیفیت خود را از دست می‌دهند. علاوه بر این برخی دوخت و دوز‌ها برای درز لباس‌ها بسیار ضخیم هستند، دقت داشته باشید که از خرید چنین لباسی خودداری کنید زیرا ممکن است به بدن و پوست کودک آسیب برساند.

انتخاب لباس بچگانه متناسب با سن کودک


یکی از اساسی ترین مواردی که هنگام خرید لباس بچگانه باید به آن دقت کنید آن است که سایز مناسب انتخاب کنید منظور از سایز مناسب نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ است. از دیگر موارد بسیار مهمی که باید هنگام خرید لباس برای کودک خود به آن توجه داشته باشید، انتخاب رنگ مناسب است. از آن‌جایی که کودکان در طول روز فعالیت بسیار زیادی دارند بهتر است از لباس‌هایی که رنگ نسبتا تیره دارند استفاده کنید زیرا رنگ‌های تیره کثیفی و لکه‌ها را کمتر نشان می‌دهد.

لباس بچگانه با طراحی ساده


انتخاب لباسی که پوشیدن و درآوردن آن ساده باشد، برای کودکان لازم است. لباس‌هایی که دکمه‌های بزرگ دارند یا زیپ‌دار هستند و یا یقه‌های نسبتا بزرگ و شل دارند که به راحتی می‌توان آن را به تن کرد جزو لباس‌های راحت برای کودکان است. از خرید لباس‌های تمام دکمه در جلو برای کودکان پرهیز کنید زیرا امکان استفاده آن برای آن‌ها سخت است.

انتخاب فروشگاه مناسب لباس بچگانه


انتخاب فروشگاه مناسب نیز از جمله موارد اساسی و مهمی است که هنگام خرید لباس بچگانه باید به آن توجه کرد. یکی از مهم‌ترین مسائل هنگام خرید لباس بچگانه قیمت آن است. برای داشتن خریدی مناسب، بهتر است قیمت حداقل دو فروشگاه را متناسب با کیفیتی که ارائه می‌دهند مقایسه کنید تا بتوانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.
ترفند : یکی دیگر از بهترین روش‌های خرید لباس بچگانه، خرید به هنگام حراج است. معمولا اکثر فروشگاه‌ها اجناس زمستانی خود را در فصل تابستان با قیمت بسیار کمتری به فروش می‌گذارند و برعکس از این رو شما می‌توانید بهترین لباس‌های بچگانه با کیفیت را در حراج با قیمت بسیار کمتری خریداری کنید. به خاطر داشته باشید لباس‌هایی که کاربرد بسیار زیاد دارند مانند لباس‌های ورزشی را با قیمت کمتری خریداری کنید زیرا پرداخت هزینه‌های گزاف برای لباس‌های ورزشی کودکان نوعی اسراف است زیرا بازی‌های کودکانه پر از جنب و جوش و فعالیت است و امکان زمین خوردن و آسیب دیدن لباس بسیار زیاد است.
advertising