دکاپاژ ابرو چیست و چگونه انجام می شود

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 99/02/23
دکاپاژ ابرو چیست و چگونه انجام می شوددکاپاژ یعنی تصحیح بدرنگی ابرو ( تزریق رنگ جدید به داخل پوست و رنگی از پوست خارج نمیشه) ولی ریمو کردن یعنی پاک کردن تاتو(رنگ رو از زیر پوست میکشیم بیرون)،یا به اصطلاح ساکشن رنگ انجام میدیم. دکاپاژ کردن دقیقا همون روش تاتو کردن هست فقط رنگمون متفاوته و مواد متفاوتی نیست! دقیقا همون کارها رو انجام میدیم بیحس میکنیم،همون سوزنها مثلا هاشور باشه با یک سر،ابرو پهنه با پنج سر ،باریکه با سه سر!و این رنگهای که برا کار دکاپاژ استفاده میکنین هم جزء رنگهای تاتو هستن فقط خالص هستن، خام هستن مثل رنگ سبز!!!! نکته ای که باید بدانید این است دکاپاژ با تاتو یکی نیست و تفاوت اصلی این دو روش در رنگ استفاده شده و عمقی است که رنگدانه ها را در زیر پوست تزریق می کنند. همچنین ریمور کردن که برای پاک کردن تاتو استفاده می شود باید در نظر داشت که ارتباطی به دکاپاژ ندارد.

روند کاری دکاپاژ کردن به صورت زیر است:


1. در مرحله اول پوست را بی حس می کنند. (که این مرحله در تاتو کردن نیز به همین شکل است.)
2. در مرحله دوم سوزن مناسب برای پوست انتخاب می شود. به این صورت که برای ابرو های پهن سوزن 5 سر و برای ابرو های باریک سوزن 3 سر استفاده می شود.
3. رنگ مناسب برای دکاپاژ ابرو با توجه به جنس و رنگ پوست و همچنین رنگ مو انتخاب می شود.
دکاپاژ ابرو چیست و چگونه انجام می شود

رنگ برای دکاپاژ ابرو


اینکه در دکاپاژ از یک یا چند رنگ استفاده کنیم بستگی به ابرویی دارد که قرار است رنگ آن تصحیح شود چنانچه بالا و وسط و انتهای ابرو هرکدام یک رنگ باشد شما مجبورید طبق همان رنگ ها و با انتخاب رنگ های خنثی دکاپاژ را انجام دهید. باید بدانید در عمل دکاپاژ انتخاب رنگ ها باید به گونه ای باشد که چهره فرد را به حالت غیر طبیعی نشان ندهد به همین علت است که از رنگ های مکمل به کار برده می شود تا در نهایت رنگ خنثی و مورد نظر به دست می آید.

امکان دارد ابروی مشتری تاتوی مشکی ، دودی تیره داشته باشد و از طرفی مشتری بخواهد آن را رنگ قهوه ای روشن و یا هر نوع قهوه ای تبدیل کند اینجا نیاز به دکاپاژ کردن ابرو می باشد اما چنانچه رنگ ابروها خیلی تیره باشد بایستی قبل از دکاپاژ یک مرحله ریمو صورت گرفته و سپس شروع به انجام دکاپاژ شود چراکه تیره بودن ابرو باعث می شود که مشکل فقط با دکاپاژ کردن برطرف نشود و در نهایت موجب برجسته شدن پوست مشتری شود. تاتو های قدیمی که به رنگ قرمز درآمده اند نباید فقط با خنثی کننده دکاپاژ شوند چرا که موجب بد رنگ شدن ابرو میشود بنابرین برای ابروهای قرمز 50 درصد رنگ خنثی کننده و 50 درصد رنگ انتخابی استفاده می شود.

مراحل انجام دکاپاژ ابرو


ابتدا قبل از هر چیزی نحوه دکاپاژ کردن را برای شما توضیح خواهیم داد در عمل دکاپاژ کردن نیز همچون تاتو ابرو در مرحله اول اقدام به بی حس کردن پوست کرده و بعد سوزن مناسب برای پوست فرد انتخاب می شود چنانچه ابرو باریک باشد سوزن 3 سر لازم است و چنانچه ابرو پهن تر باشد سوزن 5 سر مورد نیاز می باشد. تمامی رنگ هایی که در دکاپاژ به کار میرود جزو رنگهای تاتو می باشد فقط مثل رنگ سبز خام و خالص هستند.

دکاپاژ به دو روش انجام می شود:


1. روش اول به این صورت است که شرایط مشتری در نظر گرفته می شود به عنوان مثال چنانچه فرصت کافی برای مراجعه مکرر ندارد و برای انجام شدن کارش عجله دارد همزمان دکاپاژ و رنگ اصلی در یک جلسه انجام میشود. اما به یاد داشته باشید حتماً باید برای گرفتن نتیجه مطلوب به مشتری بگویید که بهتر است حداقل دو جلسه زمان بگذارند.

2. دومین روش مختص مشتریانی می باشد که زمان کافی برای مراجعه کردن دارند و برای گرفتن نتیجه مطلوب صبور هستند در این روش دکاپاژ در سه یا چهار جلسه در بازه زمانی 20 روز انجام می شود چنانچه احتیاج به دکاپاژ دارید بهترین روش هم این روش دوم هست چراکه با تعداد جلسات بالا نتیجه خوبی خواهید گرفت.

چه زمانی نیاز به انجام دکاپاژ می باشد ؟


شاید برایتان جای سوال باشد که چه زمانی نیاز به دکاپاژ ابرو می باشد پاسخ این است که وقتی میکروپیگمنتیشن یا تاتو ابرو به رنگ سبز کمرنگ یا دودی در می آید و یا ناخالصی های رنگی دیگری در ابرو ایجاد می شود نیاز به دکاپاژ خواهید داشت زمانی که نیاز به روشن کردن ابروی خود را دارید نیاز به دکاپاژ می باشد. مهم ترین نکته ای که در مورد دکاپاژ ابرو وجود دارد و تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی دارد انتخاب صحیح رنگ ها می باشد.
advertising