آموزش تصویری نحوه گذاشتن حنا روی سر

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 98/12/12
آموزش تصویری نحوه گذاشتن حنا روی سرگذاشتن حنا روی سر قدری وقت گیر هست ولی با چند مرتبه امتحان کردن ، میتوانید یاد بگیرید. حنا رنگ موی طبيعي و گیاهی، از زمان های قدیم بین مردم رواج داشته است و هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از حنا ممکن است فرایندی وقت گیر باشد. چگونه به موهایمان حنا بزنیم:استفاده از حنا مانند رنگ مو نیست. حنا هر چه قدر بیش تر روی موهایتان بماند، رنگ مسی آن بیش تر ميشود . حنا نسبت به رنگ مو اسیب کمتری به مو وارد ميکند و نسبت به آن دیرتر کمرنگ ميشود . حنا در واقع یک رنگ شفاف است که علاوه بر رنگ قرمز پررنگش به موها حالت ميدهد و آن ها را درخشنده ميکند . همچنین یکی از خواص حنا که می توان به آن اشاره کرد این است که به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

از آنجایی که حنا یک رنگ شفاف است، رنگ موهایتان را عوض نمی کند و تنها آنرا با یک رنگ می پوشاند. بدین ترتیب اگر موهایتان مشکی باشد، هنگامی که زیر نور به آن ها نگاه کنید، تنها درخشندگی قرمز رنگ خواهد داشت. ولی درصورتی که موهایتان بلوند و یا خاکستری رنگ باشد، نارنجی درخشان دیده می شود و درصورتی که موهایتان قهوه ای باشد، یک سایه روی آن ها به وجود می آید . اگر موهایتان را رنگ می کنید تا سفیدی های آنرا بپوشانید، موهای خاکستری نارنجی روشن یا شاید نارنجی گلگون به نظر خواهند رسید. تلاش کنید حنایی انتخاب کنید که کیفیت مناسبی داشته باشد تا رنگ موهایتان خوب شود.

طرز استفاده از حنا برای مو


دستور آماده کردن آن ساده است:یک مایع اسیدی و پودر حنا. میتوانید از آبلیمو ( یا دیگر آبمیوه های اسیدی)، چای، یا قهوه به این منظور استفاده کنید. کمی ماست به خمیر به دست آمده اضافه کنید تا کمی سفت تر شود. غلظت حنا باید مانند پوره سیب زمینی باشد. در ظرف را با یک پلاستیک بپوشانید و بگذارید حنا حداقل به مدت 12 ساعت در یک محل گرم بماند. بعد حنا را در یک بطری پلاستیکی( یا کیسه ی پلاستیکی با گوشه های بریده شده) بگذارید .
آموزش تصویری نحوه گذاشتن حنا روی سر

گذاشتن حنا روی سر


سرتان را مثل یک کره تصور کنید. کاری کنید که در پایان کار ، موهایتان بالای سرتان باشند. به این ترتیب به گیره ای براي نگه داشتن آن ها در سر جایشان احتیاج نخواهید داشت. به قسمت هایی از صورت تان که به خط رشد موهایتان نزديک است وازلین بزنید. به این ترتیب از رنگی شدن صورت تان جلوگيري می کنید. میتوانید با موهای خیس و یا خشک آغاز کنید، ولی چنانچه موهایتان خشک باشند کارتان اسان تر است.

دستکش بپوشید و حنا زدن را شروع کنید. از بالای موهایتان آغاز کنید و هر دفعه دسته ی کوچکی از موهایتان را انتخاب کنید.

حنا را تنها به ریشه و پوست نزديک به آن دسته از موهایتان بزنید. مقدار حنای زيادي بردارید و یک لایه ی ضخیم بزنید.

حنای بیشتری به طول موهایتان بزنید.

حتماً از ریشه ی موهایتان آغاز کنید و کم کم به طرف پائین پیش بروید.

بعد از این که هر دسته تمام شد آن را کمی بپیچانید و بعد رها کنید.

سعی کنید دسته ی بعدی که انتخاب می کنید نزديک به دسته ی قبلی باشد.

موهایتان بدون کلیپس هم سر جایشان می ایستند. علت این است که شما همه ی آن ها را بالای سرتان جمع کرده اید و هر بخشی در یک جهت رها نموده اید . به همین روند ادامه دهید تا تمام موهایتان را حنا بزنید. شیوه های دیگری هم براي استفاده از حنا وجود دارد .

مدت زمان حنا روی سر


بگذارید حنا 2 الی 4 ساعت یا بیش تر روی موهایتان بماند تا رنگش بیش تر اثر کند. درصورتی که دوست داشتید میتوانید بگذارید تمام طول شب روی موهایتان بماند. ولی باید حتماً سرتان را با چیزی ببندید و بعد یک کلاه مخصوص رنگ هم سرتان کنید تا از بیرون ریختن حنا جلوگيري کنید. زمانیکه منتظر هستید، حنا روی موهایتان سفت خواهد گردید.

موهایتان را بشویید. این کار ممکن است اندکی دشوار باشد. باید سرتان را زیر شیر آب بگیرید و بعد آغاز به شستن موها کنید تا کاملا تمیز شوند. شامپو به موهایتان بزنید. بعد کمی مرطوب کننده ی مخصوص به موهایتان بزنید. حنا دارای پروتئین است بنابراین با این کار موهایتان تقویت هم خواهند گردید ولی ممکن است کمی سفت و خشک هم بنظر برسند. به همین علت باید پس از شستن آن ها از یک مرطوب کننده ی مخصوص استفاده کنید. بگذارید مرطوب کننده دست کم 10 الی 15 دقیقه روی موهایتان بماند و بعد دوباره سرتان را بشویید. اگر لازم دیدید باز هم مرطوب کننده بزنید. به موهایتان برس بکشید تا تمام دانه های حنا از لابه لای موهایتان برود. نگران نباشید؛ بوی حنا و دانه های آن بعد از چند مرتبه شستشو بطور کامل از لابه لای موهایتان میروند.

مضرات حنا برای موی سر


به طور کلی میتوان گفت که حنا براي مو و پوست سر خطری ندارد. ولی این نکته را فراموش نکنیم، عدم تعادل در استفاده این ماده خطراتی به دنبال خواهد داشت. بهتر هست در خصوص استفاده حنا بر روی موها و پوست سر، زمان مناسبی را رعایت کنید. ممکن هست استفاده از حنا روی پوست سر، به مدت خيلي طولانی ممکن است باعث خارش و یا ديگر حساسیت های پوستی شود.

نکاتی در مورد استفاده از حنا


- موقع حنا گذاشتن موها دستکش بپوشید
- قبل از حنا گذاشتن موها نواحی نزديک به ریشه مو را وازلین بزنید
- براي تیره تر شدن موها از روغن خردل استفاده کنید
- اضافه کردن قهوه ی دم شده به حنا سبب ميشود رنگ حنا تیره تر شود و اضافه کردن آب، حنا را روشن تر ميکند .
- چنانچه پس از حنا زدن از وسمه استفاده کنید رنگ موی شما سیاه ميشود .( وسمه را میتوانید از عطاري تهیه کنید.)
- مخلوط حنا و وسمه رنگ قهوه ای تیره و زيبايي به موهای شما ميدهد .
- چنانچه مخلوط حنا خيلي سفت شد به آن قدری ماست اضافه کنید.
- در صورت تمایل موها را بدون گیره زدن و تنها با فشار دست در مرکز سر فیکس کنید.
- براي استفاده از حنا میتوانید از ظرف سرامیک، فلزی یا پلاستیک استفاده کنید ولی به جز این موارد حنا روی لباس و پارچه و... ایجاد لک ميکند . بنابراين موقع استفاده هم از دست کش استفاده نموده و هم حواستان به وسایل منزل باشد.
- بعد از قرارگیری حنا روی سر، حنا سفت شده و به حالت کلوخی شروع به ریختن ميکند . بنابراين بهتر است بعد از گذاشتن کلاه پلاستیکی روی سر، آنرا با پارچه ای بسیار محکم ببندید.

طرز استفاده حنا هندی مشکی برای مو


براي داشتن موهای مشکی و براق حنای هندی و آب لیمو و کشک و پودر قهوه را داخل یک ظرف پلاستیکی و یا استیل به خوبی مخلوط کنید و مخلوط را هم بزنید تا خمیری یکدست و غلیظ به دست آید بعد موهایتان را با کمک این ترکیب رنگ بزنید. توجه داشته باشید که قهوه سبب از بین رفتن قرمزی حنا ميشود بنابراین میتوانید در این ترکیب رنگ موی گیاهی به میزان دلخواه خود از قهوه استفاده کنید.
advertising