کرم پودر دائم یا مزووایت چیست

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 98/11/05
کرم پودر دائم یا مزووایت چیستمزووایت تزریق نوعی کرم پودر دائم به منظور از بین بردن جای آکنه‌، روشن کردن رنگ پوست و کاهش هرگونه مشکل پوستی است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده و از محبوب‌ترین روش های جوان سازی و احیای پوست آسیب دیده به شمار می‌آید. در این مطلب به بررسی کامل این روش درمانی، فواید و مضرات آن می‌ ردازیم. با ما همراه باشید.

مزووایت یک سرم تزریقی بی خطر و مطمئن برای سفید کردن رنگ پوست و کاهش مشکلات پوستی است. این تکنولوژی تحت عنوان کرم پودر دائم به افرادی که رنگ پوست تیره دارند، از برجستگی‌ها و تغییر رنگ پوست ناشی از آکنه رنج می‌برند و یا گذر زمان، آن‌ها را گرفتار لکه‌های سنی کرده، توصیه می‌شود و با عوارض بسیار کمی که دارد، می‌توان گفت از بهترین گزینه‌های پیش روی این افراد است.

در این روش، طی دو الی سه جلسه میکرونیدلینگ پوست صورت و ماساژ سرم رنگ، رنگدانه‌ها به زیر پوست تزریق می‌شوند؛ همچنین تولید کلاژن و الاستین افزایش یافته و پوست فرد بار دیگر جوان و شاداب می‌شود.

مزووایت تا چه مدت دوام دارد؟


این درمان دائم برای روشن کردن رنگ پوست از ۸ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد و در دو مرحله با فاصله زمانی ۲۰ روزه انجام می‌شود. در نظر داشته باشید که این دو جلسه می‌بایست تحت نظارت یک متخصص معتمد و معتبر انجام شود تا عوارض جانبی به حداقل رسیده و بیشترین کارکرد حاصل شود.

کرم پودر دائم تا چه حد امن است؟


موادی که طی روش مزووایت به پوست تزریق می شوند:
- عاری از هرگونه پارابن، الکل، رنگ، مواد معطر و حساسیت‌زاست.
- فاقد کوجیک اسید، هیدروکینون و آربوتین است.
- مناسب برای خانم‌ها و آقایان با هر نوع پوست
- می‌توان برای مدت طولانی از آن استفاده کرد.
- عاری از فرمالدهید است.

موارد مصرف کرم پودر دائم


- روشن کردن پوست تیره
- برطرف کردن رنگ غیریکنواخت پوست
- بازگرداندن لطافت و نرمی پوست
- محو کردن کک و مک ها
- تجمع رنگ‌ دانه ها در بافت پوست (هایپر پیگمانتاسیون)
- لکه‌های ناشی از آکنه
- درمان آفتاب سوختگی
- لکه‌های سنی
- سیاهی دور لب و دور چشم
کرم پودر دائم یا مزووایت چیست

اثرات مثبت کرم پودر دائم بر پوست


- مزووایت پوست تیره را روشن می‌کند.
- رادیکال‌های آزاد پوست را خنثی می‌کند.
- قبل و بعد از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش، میزان ملانین موجود در پوست را کاهش می‌دهد.
- رنگ یکنواخت و درخشندگی را به پوست بازمی‌گرداند.
- بی‌رنگی یا تغییر رنگ پوست را برطرف می‌کند.

عوارض مزووایت چیست؟


- واکنش ایمنی علیه بدن به شکل گوشت اضافه، فرورفتگی‌، زخم‌های دائمی یا تومور سرطانی
- آسیب پوست به سبب سمی بودن فلزات سنگین (جیوه، سرب، کادمیوم، آهن و زینک) موجود در این محصولات
- احتمال بروز آلرژی پوستی و التهاب پوست
- تجمع رنگ‌دانه‌ها در سلول‌های مجاور و ظهور لکه‌های پوستی جدید
- احتمال واکنش استرس اکسیداتیو
- اختلال در عملکرد DNA و ابتلا به سرطان
- بروز نواحی تیره و لکه‌های سیاه رنگ در سطح پوست به سبب وجود دی اکسید تیتانیوم

کرم پودر دائم چگونه اعمال می شود؟


1. در جلسه مزووایت‌ تراپی، شخص تمیز و دوش گرفته و بدون آرایش حاضر می‌شود. تمام آثار مواد آرایشی باید با سرم‌های شستشو از بین برود.
2. یک دور لایه‌برداری و اسکراب انجام می‌شود تا سلول‌های مرده به همراه تمام چربی‌ها و آلودگی‌ها برداشته شود.
3. در مرحله بعد پوست فرد با مواد بی‌حس‌کننده پوشانده می‌شود. نیم ساعت پس از اعمال پماد بی‌حسی، مواد بی‌حس‌کننده به آرامی و با آب جوشیده سرد پاک می‌شود.
4. سپس پزشک به منظور آبرسانی و تقویت پوست، مقداری ژل هیدرودرم یا محلول ویتامین سی رقیق شده را روی پوست فرد می‌مالد و به مدت ۵ دقیقه با فشار ملایم نوک انگشت روی نواحی مدنظر ماساژ می‌دهد. اکنون پوست برای جذب کرم پودر کاملاً آماده است.
5. پزشک مقداری از مواد سرم احیاء کننده و تثبیت کننده را وارد سرنگ مخصوص نموده و عمل نیدلینگ را به آرامی و با حرکات دورانی روی پوست فرد پیاده می‌کند. برای نواحی حساس پوست مانند دور چشم، بینی و نواحی اطراف لب این عمل با کارتریج نانو انجام می‌شود. عمق سوزن باید به حدی باشد که خونریزی اتفاق نیفتد.
6. پس از آنکه پوست مواد احیاء کننده و تثبیت کننده را به خوبی جذب کرد، حال نوبت به مزووایت رسیده است. مقداری از مواد مزووایت را با سرنگ می‌کشد. رنگ مواد با توجه به رنگ پوست یا بسته به سلیقه فرد انتخاب می‌گردد.
7. در این مرحله پزشک صورت فرد را به چند ناحیه تقسیم می‌نماید و مقداری از مواد را روی هر کدام از قسمت‌های پیشانی، اطراف چشم، گونه‌ها، دور لب و چانه می‌ریزد. پس از آنکه مواد به اندازه کافی روی پوست گذاشته شد، حال پوست را توسط یک کارتریج ۱۲ سر نیدلینگ می‌کند. این عمل تا جایی ادامه می‌یابد که کرم پودر به خوبی جذب پوست گردد.
8. مرحله نیدلینگ صورت معمولاً ۴۵ دقیقه الی ۱ ساعت زمان می‌برد؛ پس از این مرحله پزشک با نوک انگشتان خود به آرامی مواد باقی‌مانده را روی پوست فرد ماساژ می‌دهد و سپس ماسک ورقه‌ای طلا، ماسک آلوئه ‌ورا یا ماسک مخصوص بی بی گلو را روی پوست فرد گذاشته و نیم ساعت صبر می‌کند.
9. پس از نیم ساعت ماسک را برداشته و مجدداً پوست ماساژ داده می‌شود. در این مرحله یک ضد آفتاب SPF۳۰+ بر روی پوست اعمال می‌گردد.
10. پس از انجام عمل مزووایت تراپی، تحت هیچ شرایطی تا ۳ روز نباید یک قطره آب به پوست فرد برخورد کند. طی این مدت روزها کرم ضد آفتاب و شب‌ها کرم‌های آب‌رسان و ترمیم‌کننده ملایم بر روی پوست مالیده می‌شود تا کم کم دوره ریکاوری طی شود و پوست به حالت طبیعی بازگردد.

مزووایت در کدام نواحی پوست اعمال می شود؟


این روش درمان بر روی کلیه نواحی پوست که رنگ روشن‌تر آن مدنظر است، قابل اعمال خواهد بود. بخش‌هایی از پوست که رنگ‌دانه‌ها تجمع کرده‌اند یا برآمدگی‌ها و لکه‌های سنی صورت، گردن، بالاتنه، دست و حتی تمام بدن با مزووایت درمان می‌شوند؛ اما به دلیل هزینه‌ی بالا، اکثر افراد ترجیح می‌دهند از فقط در نواحی آسیب‌دیده از آن استفاده نمایند.
advertising