نکات مهم انتخاب کلاه گیس مناسب با فرم صورت

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 98/10/21
نکات مهم انتخاب کلاه گیس مناسب با فرم صورتکلاه گیس در انواع بسیار مختلفی عرضه می ‎شود . اگرچه برخی از انواع آن دارای ظاهری کاملا طبیعی هستند ، برخی دیگر ظاهری مصنوعی دارند . عوامل زیادی در خرید یک کلاه گیس مناسب برای هر فردی وجود دارد . برای مثال کلاه گیس نباید بزرگ تر و یا کوچک تر از سایز سر شما باشد چرا که در غیر این صورت طبیعی به نظر نخواهد رسید. در این مطلب به ارائه نکات مهم در زمینه خرید کلاه گیس با ظاهری کاملا طبیعی خواهیم پرداخت.

انتخاب کلاه گیسی متناسب با حالت صورت از اهمیت بالایی برخوردار است . انتخاب کلاه گیسی نامنتناسب با ظاهر صورت باعث مصنوعی به نظر رسیدن آن می ‎شود، در حالی که انتخاب کلاه گیسی سازگار با حالت چهره نه تنها طبیعی به نظر می‎ رسد ، بلکه زیبایی شما را دو چندان کرده و کسی متوجه این که شما از کلاه گیس استفاده می ‎کنید نخواهد شد. برای تعیین حالت چهره خود جلوی آینه بایستید و موهای تان را جمع کنید و صورت خود را از خطوط چانه تا خط رویش موهایتان بررسی کنید.

کلاه گیس مناسب صورت لوزی شکل


افرادی که دارای صورت لوزی شکل هستند ، دارای گونه های باریک و بلند ، پیشانی بلند و چانه باریک و نوک تیز هستند . کلاه گیس مناسب برای این نوع افراد ، کلاه گیسی است که باعث کوتاه تر جلوه دادن پیشانی آن ها شود و اگر دارای صورت لوزی شکل هستید باید کلاه گیسی انتخاب کنید که کشیدگی صورت شما را تشدید نکند.

کلاه گیس مناسب صورت قلبی شکل


افرادی که دارای چهره قلبی شکل هستند، دارای پیشانی پهن و چانه بسیار باریکند. کلاه گیس مناسب برای این افراد کلاه گیسی است که باعث کاهش عریض بودن پیشانی آن ها شود، مانند کلاه گیس های چتری و همچنین این افراد باید کلاه گیسی را انتخاب کنند که به حالت باریک چانه شان ظاهری متعادل ببخشد.

کلاه گیس مناسب صورت بیضی شکل


انتخاب کلاه گیس برای صورت بیضی شکل راحت تر از سایر انواع چهره می ‎باشد زیرا این نوع چهره، دارای ظاهری یکنواخت و متناسب است و مدل های مختلف کلاه گیس مانند بلند ، کوتاه ، صاف و فرفری به آن زیبایی و جلوه زیادی می ‎بخشند.
نکات مهم انتخاب کلاه گیس مناسب با فرم صورت

کلاه گیس مناسب صورت گرد


صورت های گرد مانند، دارای گونه هایی پهن هستند و فاصله خط مو تا چانه در این افراد کم است . برای این نوع افراد کلاه گیسی مناسب است که به باریک و بلند شدن چهره کمک کرده و ظاهر متعادل تری به چهره آن ها ببخشد.

کلاه گیس مناسب صورت های گلابی شکل


افرادی که دارای صورت گلابی شکل هستند ، دارای چانه گرد و پیشانی نسبتا کوچکی می باشند . کلاه گیس مناسب برای این نوع چهره ، کلاه گیسی است که باعث متعادل کردن ظاهر پهن چانه شود. برای مثال مدل موهای کوتاه و زاویه دار و یا مدل هایی که دارای تاج های حجمی و باریک در اطراف صورت هستند برای این نوع افراد مناسب می ‎باشند.

کلاه گیس مناسب صورت های مربع شکل


افراد دارای صورت های مربعی شکل دارای صورتی کوتاه و کوچک ، فک بزرگ ، چانه و خط موی صاف هستند . کلاه گیس مناسب برای این نوع چهره ها ، کلاه گیسی است که باعث کشیده تر و متعادل به نظر رسیدن چهره آن ها شود.

کلاه گیس مناسب صورت های کشیده و صاف


کلاه گیس مناسب برای این نوع افراد کلاه گیس های فرفری و یا موج دار می ‎باشد ؛ این مدل کلاه گیس ها باعث متعادل کردن حالت کشیده صورت در این افراد خواهد شد.

اندازه مناسب کلاه گیس


تعیین اندازه صحیح کلاه گیس در هنگام خرید آن بسیار مهم است . انتخاب کلاه گیس بزرگ تر یا کوچک تر از اندازه سر باعث مصنوعی به نظر رسیدن ، لغزش آن بر روی سر و یا سفت و سخت بودن آن خواهد شد. برای انتخاب اندازه صحیح باید موهای خود را از خط رویش مو در پیشانی ، پشت گوش و اطراف نوک گردن اندازه گیری کنید و سپس باید از خط مو تا خط رویش مو در پشت گردن و در آخر فاصله بین دو گوش را اندازه گیری کنید که این اندازه گیری ها به شما در انتخاب کلاه گیس مناسب کمک زیادی خواهد کرد.

کیفیت ساخت کلاه گیس


بسیاری از افراد به اشتباه فکر می ‎کنند که کیفیت ساخت کلاه گیس بی اهمیت است اما با این حال ساخت کلاه یک عامل بسیار مهم در هنگام انتخاب کلاه گیس طبیعی است. کلاه گیسی که از ساخت ضعیفی برخوردار است، حتی اگر دارای سایز و شکل مناسبی باشد، باز هم مصنوعی به نظر خواهد رسید، در حالی که کلاه گیسی که دارای ساخت با کیفیتی است ، کاملا طبیعی به نظر خواهد رسید و این امر نشان دهنده اهمیت کیفیت ساخت کلاه گیس می ‎باشد.

کلاه گیس های سنتی


کلاه گیس های سنتی معمولا از الیاف مصنوعی و توسط دستگاه ساخته شده اند . در ساخت این نوع کلاه گیس ها همه الیاف در یک جهت کاشته شده و در آن از تکنیک های شبیه سازی مو طبیعی استفاده می ‎شود . این کلاه گیس ها قابل جا به جایی نبوده و مناسب افرادی هستند که تمایل به استفاده دائمی از کلاه گیس را دارند.

کلاه گیس های باز


این کلاه گیس ها در مقایسه با کلاه گیس های سنتی سبک ترهستند و در آن ها از تعداد الیاف کمتری استفاده شده است و این امر امکان جریان پیدا کردن هوا را به داخل کلاه گیس فراهم کرده و به خنک نگه داشتن سر کمک می ‎کند . الیاف این نوع کلاه گیس ها با چسب به یکدیگر متصل شده و نصب این کلاه آن ها نیازمند استفاده از چسب یا گیره نبوده و می ‎توان به راحتی اندازه آن را کم و زیاد کرد.

کلاه گیس های مونوفیلمت دستی


ساخت کلاه گیس های مونوفیلمت با ساخت کلاه گیس های سنتی و باز متفاوت است . این نوع کلاه گیس ها از طبیعی ترین انواع کلاه گیس ها هستند و روند ساخت آن ها کاملا دستی است. برای ساخت این کلاه گیس ها رشته های مو از کلاه عبور کره و گره زده می ‎شوند . به دلیل ساخت و ساز فشرده، پر دردسر و زمان بر این نوع کلاه گیس ها، آن ها از سایر انواع کلاه گیس ها گران قیمت تر هستند.
برای کاهش هزینه خرید کلاه گیس می‎ توانید یک کلاه گیس نیمه مونوفیلمت خریداری کنید. قسمت دستی آن معمولا در قسمت بالای سر یا تاج و حاشیه قرار دارد و می ‎توان در این قسمت سبک های مختلفی ایجاد کرد . افرادی که دارای حساسیت به مواد سازنده این نوع کلاه گیس ها هستند ، می‎ توانند کلاه گیس دو لایه خریداری کنند تا از بروز سوزش در پوست سر آن ها جلوگیری شود.

کلاه گیس های توری


کلاه گیس توری به فرد این امکان را می ‎دهد تا حالت و سبک کلاه گیس را در جلو سر خود تغییر دهد . در این حالت فرق سر مشخص خواهد شد . این نوع از انواع کلاه گیس ها در مقایسه با انواع دیگر آن ها گران تر بوده و دارای ظاهر طبیعی تری نیز است. این نوع کلاه گیس ها به دلیل ایجاد ظاهری طبیعی در پوست سر، از محبوبیت بالایی برخوردارند.

نکات کوتاه و مهم برای خرید کلاه گیس مناسب


- حساسیت کلاه گیس های طبیعی نسبت به نوع مصنوعی بیشتر است
- کلاه گیس های طبیعی نسبت به نوع مصنوعی مراقبت های بیشتری را نیاز دارد.
- قیمت کلاه گیس های مصنوعی نسبت به نوع طبیعی کمتر است.
- هنگام خرید کلاه گیس بایستی به اندازه کلاه زیرین و بافت توری آن دقت کنید تا موها و پوست سرتان حین استفاده آسیبی نبینند.
advertising