تفاوت هایلایت و لولایت چیست

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 98/09/04
تفاوت هایلایت و لولایت چیستبرهایلایت و لولایت چیست ؟ چه تفاوتی با مش دارد؟ چند نوع لایت و هایلایت وجود دارد؟ کدام روش چهره را جذابتر می کند؟ یکی از روش های جدید و پر طرفدار رنگ کردن مو ، هایلایت و لولایت است. این روش ها با ایجاد سایه های روشن و تیره روی موها زیبایی خاصی به آنها می بخشند.

لایت مو یعنی چه؟


لایت نوعی رنگ آمیزی مو به صورت تکه ای است و بخش هایی از مو رنگ می شود. در این روش مو رنگ و ابعاد جدید و طبیعی تری می گیرد. هایلایت و لولایت دو نوع لایت مو هستند. در لایت مو از رنگ مو های گرم مانند مسی ، مسی آتشی، کرم طلایی، ماهوگنی ، فندقی ، کاراملی و … و از رنگ های سرد مانند زیتونی ، دودی ، یخی و … استفاده می شود. رنگ های گرم و طلایی طرفداران بیشتری دارند.

نکته : رنگ ماهاگونی رنگی تند، زنده و درخشان، بین قرمز و قهوه‌ای و یکی از محبوب‌ترین رنگ موها در سراسر جهان محسوب می‌شود.

تفاوت هایلایت و لولایت چیست؟


در روش هایلایت، بخشهایی از مو 2 تا 3 درجه از رنگ موی روشن تر می شود ولی در لولایت برعکس هایلایت رنگ بخش هایی از مو تیره تر می شود. معمولا هایلایت بر روی موهایی با زمینه تیره و لولایت روی موهایی با زمینه روشن انجام می شود. در هر دو روش موها عمق می گیرند. لولایت موها را حجیم تر و هایلایت موها را براق تر نشان می دهد. هایلایت بیشتر به سبک آرایش تابستانی می‌خورد و لولایت به دلیل اینکه رنگی تیره‌تر در آن دخیل است بیشتر مناسب فصل زمستان است.

لایت مو (هایلایت و لولایت ) با مش چه فرقی دارد؟


در هایلایت بخش هایی از مو با اختلاف دو یا سه درجه از رنگ زمینه مو روشن تر می شوند ولی در مش اختلاف بیش از 4 درجه است.
تفاوت هایلایت و لولایت چیست

مضرات هایلایت و لولایت


برای روشن کردن مو از موادی مانند دکلره استفاده می شود، بنابراین هایلایت به موها آسیب بیشتری می رساند.

انواع لایت مو


هایلایت و لولایت راه حل های عالی برای اضافه کردن رنگ های جدید به موها هستند که جلوه زیبایی به مو و چهره می دهند.
لایت مو انواع مختلفی دارد مانند لولایت ، هایلایت ، سان لایت ، مووی لایت ، هاف لایت ، دارک لایت ، استار لایت ، لایت برفی ، لایت پلنگی ، لایت بارانی ، لایت بری ، ری لایت ، ویو لایت ، شو لایت ، لایت پوش ، لایت گربه‌ای ، لایت شطرنجی و … در ادامه با برخی روش های لایت مو آشنا می شوید.

طیف مشترک تمام این تکنیک ها دکلره کردن مو است که از ساقه ، مو را روشن می کنید و به پایه ۶ و ۷ که رساندید حالا آمبره سامبره و یا خواستید توناژ آن را تیره تر باشد تکنیکی که تیره تر است را تا پایه ۴ می رسانید و در تکنیکی که روشن تره تا پایه ۷ می رسانید و تا ۸ و ۱۰ هم می توانید برسانید و از روی مو کلا رویش را رنگساژ می کنید. در این نوع تکنیک ها میتوانید از رنگهای فانتزی ژله ای و یا رنگهای دائم و رنگساژ ها از روی دکلره انجام دهید و از کل ریشه به طرف ساقه ی مو تا نوک مو رنگساژتان را استفاده کنید و بعد از پنج تا الی یک ربع مکث، مو را بشوئید و رنگ دلخواه را که می خواهید بدست آورید.

هایلایت


لابلای موهای تیره تکه های روشن ایجاد می شود. تکه های روشن معمولا سه درجه روشنتر از زمینه مو است.

لولایت


روش عکس هایلایت است و در موهای روشن تکه های تیره رنگ ایجاد می شود. برای هایلایت و لولایت موها از کلاه و فویل می توان استفاده کرد.

هایلایت و لولایت مش سوزنی


تکه های کوچک و باریک مو هایلایت می شود.

چانک لایت


برعکس مش سوزنی، دسته های بزرگ مو هایلایت می شود.

بی بی لایت


در این روش هایلایت های روشن نزدیک به هم روی موهای اطراف صورت انجام می شود.

‏هایلایت و لولایت طبیعی


در این روش که برای موهای خوب و شاداب مناسب تر است، رنگ هایلایت یا لولایت یک یا دو درجه روشن تر از رنگ موها است و دسته های باریکی از مو رنگ می شود.

هایلایت تیکه ای


در این روش که برای موهای زبر و ضخیم مناسب تر است، دسته های حدود ۳ سانتی مو رنگ می شود.

هایلایت و لولایت مخفی


در این روش دسته هایی از مو که در دید نیستند روشن تر یا تیره تر شده و تغییر کوچکی در مو ایجاد می شود. هایلایت مخفی برای موهای باز بهتر است.

هایلایت فویل


یکی دیگر از انواع هایلایت می باشد که از فویل استفاده می کند. در این روش سه نوع هایلایت طبیعی، ‏هایلایت تیکه ای، پر حجم مو در کنار یکدیگر استفاده می شود. ‏

هایلایت فراستد


در این روش هایلایت های یخی روی موهای بلوند شده ایجاد می شود.

هایلایت و لولایت روبانی یا نواری


این روش برای موهای فر و موج دار مناسب تر است

سان لایت


در این روش تکه های بلوند بسیار روشن یا روشنتر از رنگ زمینه، لابلای مو ایجاد می شود.

مون لایت ( moon light)


بر عکس سان لایت، بیضی بالای سر تیره و زیر آن بلوند می شود.

مووی لایت (movie light)


در این روش هایلایت هایی با رنگ های شاد بین موها ایجاد می شود که به علت استفاده از رنگ های شامپویی ماندگاری کمی دارد.
یک مستطیل بالای سر را جدا کرده و دکلره می‌کنیم سپس به ۳ تا ۷ قسمت افقی تقسیم کرده و توسط رنگ‌های فانتزی هر تکه را جداگانه رنگ کرده و می‌شوییم که به شکل رنگین کمانی روی موها قرار می‌گیرد.

هاف لایت (half light )


در این روش نیمی از موها تیره و نیم دیگر روشن است که می توان نیمی از طول موها را در نظر گرفت یا نیمی از موهای سر را.

استروبینگ لایت


در این روش انتهای موها بلوند روشن و خامه ای و ریشه موها بلوند تیره می شود که موها را پرپشت تر و خوش حالت تر نشان می دهد.

آمبره ( Ombre )


در این روش با ایجاد تنالیته مواج بین موها، پایین موها روشنتر از ریشه آن دیده می شود.

بالیاژ ( Balayage )


بالیاژ که در لغت به معنای مش در هوای آزاد است. در این تکنیک ریشه مو تیره تر و انتهای مو روشن تر است. بین موها سایه های ملایم و طبیعی ایجاد می شود و آنها را پر حجم تر و زیباتر نشان می دهد. در این روش آرایشگر با دست (بدون فویل) مو را هایلایت می­کند تا با ایجاد عمق و بُعد که شبیه اثر تابش خورشید است، بنظر طبیعی ­تر برسند. آرایشگر در هنگام رنگ­ کردن، از وسط ساقه مو شروع می­کند و به طرف ریشه یا نوک مو می­رود در نتیجه، هیچ اثر آشکاری از رنگ در ریشه­ ها نیست و مویی که بلند می­ شود، ظاهر طبیعی­ تری دارد که این به معنی نتایج ماندگار­تر است.

سامبره ( Sombre )


سامبره ترکیب تکنیک های آمبره و بالیاژ و دقیقا عکس آمبره است. در این روش چون انتهای موها تیره و ریشه مو رنگ روشن است، جلوه زیباتر و طبیعی تری به موها می دهد.

کالر ملتینگ


این روش مشابه آمبره و سامبره است ولی برای ایجاد سایه روشن در مو از سه رنگ یا بیشتر استفاده می شود. در کالر ملتینگ برای ساقه و ریشه مو هر رنگی را می توان به کار برد.

چه رنگ هایلایتی مناسب است؟


رنگ هایلایت کاملا بستگی به رنگ طبیعی موهایتان و همچنین رنگ پوستتان دارد و فقط می‌تواند تا سه درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی موهایتان باشد. برای مثال، اگر موهای شما مشکی است، هایلایت موهایتان باید رنگی نزدیک به قهوه‌ای تیره باشد، اگر رنگ موهایتان قهوه‌ای سوخته است رنگ کاراملی یا مسی می‌تواند رنگ ایده‌آلی برای هایلایت موهایتان باشد.
اگر رنگ موهایتان بلوند است باید رنگی سه درجه روشن‌تر از آن را برای موهایتان انتخاب کنید. هر رنگ موی روشن‌تر از سه درجه برای هایلایت چهره شما را از طبیعی بودن خارج شده و ممکن است حتی مسخره به نظر برسید چرا که راه راه های تیره روشن نامتعادل و ناهماهنگ روی موهایتان خواهید داشت.

توصیه هایی درباره رنگ مو


- برای حفظ سلامت و زیبایی موهای خود، تا جایی که امکان دارد از دکلره کردن و رنگ کردن آنها بپرهیزید.
- از مواد و لوازم استاندارد و مرغوب استفاده کنید تا کمترین آسیب به موهایتان وارد شود.
- اگر همزمان با تغییر رنگ مو، قصد کوتاه کردن آن را هم دارید، حتما کوتاهی مو را قبل از رنگ انجام دهید.
- قبل از لایت موهایتان تمیز باشد و از ژل، سرم یا ماسک مو استفاده نکرده باشید.
- از شامپوها و نرم کننده ها مخصوص و مرطوب کننده های سولفات پایین استفاده کنید.
- بیش از هفته ای یکبار به موهایتان نرم کننده نزنید.
- موها را با روغن نارگیل گرم شده ماساز دهید.
- قبل از رفتن به استخر از روغن های محافظت کننده استفاده کنید.
- برای اینکه چهره زیباتری داشته باشید، رنگ مویی انتخاب کنید که دو درجه تیره تر یا دو درجه روشن تر از رنگ پوست تان باشد.
advertising