چگونه خودمان در خانه پدیکور پا انجام بدیم

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 98/06/26
چگونه خودمان در خانه پدیکور پا انجام بدیمپدیکور یکی از روش های زیبایی انگشتان پا است که قبل از طراحی ناخن ها باید انجام دهید یعنی گوشت های اضافه دور ناخن ها را بگیرید, ناخن ها را کوتاه کنید, ناخن ها را سوهان بکشید و... بعد از انجام مراحل پدیکور میرسیم به طراحی و دیزاین ناخن های پا با لاک.

برای دیزاین ناخن های پا میتوانید از لاک های اکلیلی, شابلون های مخصوص, نگین, مرواریدهای ریز و ... استفاده کنید. برای دیزاین ناخن های پا در خانه میتوانید طرح های ساده تری انتخاب کنید و به راحتی ناخن هایتان را طراحی کنید. مدل طراحی های ناخن که در ادامه مشاهده میکنید در انواع رنگی رنگی, گل گلی, اکلیلی, ساده و نگین دار هستند که میتوانید از آن ها ایده بگیرید و ناخن هایتان را این مدلی طراحی کنید.

آیا می دانستید که پاهای شما می تواند چیزهای زیادی در مورد شما بگوید؟ پاهای آراسته نشانه زنی مغرور و بااعتماد به نفس است. لازم نیست وقت و پولی برای رسیدن به پا های زیبا صرف کنید; تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای یک جلسه پدیکور در خانه مراحل ساده ای را که در این مطلب گفته شده است دنبال کنید.
چگونه خودمان در خانه پدیکور پا انجام بدیم

مواد لازم برای انجام پدیکور ناخن پا:


یک وان آب گرم
نمک / شامپو حمام
یک اسکراب خوب کف پا
ناخن گیر
پوشر کوتیکول
سوهان
سنگ پا
اسکرابر ناخن
پاک کننده لاک ناخن
کرم کوتیکول
حوله تمیز
مرطوب کننده
پد های پنبه ای

چگونه می توان پدیکور ناخن پا را در خانه انجام داد؟


در ابتدا ناخن هایتان را آماده کنید، این گونه که با استفاده از پاک کننده لاک و پنبه، لاک قدیمی ناخنتان را پاک کنید و سپس, ناخن های خود را با استفاده از یک ناخن گیر صاف ببرید و کناره های ناخن را خیلی عمیق نبرید و گرنه با ناخن های دردناک و داخل رونده به گوشت سر و کار خواهید داشت.

درباره شکل ناخن هایتان تصمیم بگیرید (مربع, بیضی, کنایه دار و گرد) تا بتوانید آن ها را درست کنید.

از سوهان برای شکل دادن ناخن به شکل مورد نظرتان استفاده کنید و سوهان کشیدن را با نیروی کافی برای تغییر شکل ناخن انجام دهید اما آنقدر آرام که آن ها را ضعیف نکنید و در مقابل انجام حرکات عقب و جلو بر روی نوک ناخن مقاومت کنید چون آن ها را ضعیف می کند و در عوض, سوهان را در یک جهت روی ناخن ها بکشید تا شکل مورد نظر را بگیرید. این احتمالاً راحت ترین بخش پدیکور است و بعد پاهای خود را در آب گرم و معطر قرار دهید و این راه خوبی برای استراحت و آرامش پس از یک روز پر تنش است.

یک تشت را با آب گرم پر کنید تا قوزک پای شما را بپوشاند و اگر می خواهید ساده و معمولی باشد, می توانید شامپو و چند کریستال نمک را به مایع اضافه کنید اما اگر می خواهید کار را به طرز عالی انجام دهید, باید نصف فنجان نمک اپسوم را به آب اضافه کنید که این کار نه تنها التهاب را کم می کند, هر نوع درد را کاهش می دهد و زبری را نیز از بین می برد، بلکه به عنوان یک سم زدا نیز عمل می کند.آب یک لیمو ترش کامل و یک قطره یا دو شامپو را نیز اضافه کنید و همچنین می توانید چند قطره روغن گیاهی را نیز اضافه کنید که این ها معمولاً اعصاب را آرام می کنند و درمان مشابه اسپا را به پا های شما می دهند. راحت بنشینید و پاهای خود را برای چند دقیقه خوب خیس کنید و فراموش نکنید که وقتی این کار را می کنید کمی موسیقی آرامش بخش داشته باشید که این به عنوان یک کاهنده استرس عمل می کند و بعد پاهای تان را با حوله خشک کنید.

پاهایتان را اسکراب کنید:


زمانی که پاهای شما خشک شدند, کمی کرم کوتیکول را روی پایه ناخن های پایتان بزنید و ماساژ دهید. درحالی که این کرم پوست مرده را نرم می کند, پوستتان را با استفاده از سنگ پاک کنید و همچنین می توانید از یک سوهان پا استفاده کنید که این کار پوست خشن, خشک و مرده را از بین می برد و اگر هر چند وقت یک بار این کار را نکنید, پوست سفت می شود و باعث ایجاد ترک و عفونت خواهد شد . محکم و در عین حال نرم بکشید. باید تمام پوست را از بین ببرید اما نباید به خودتان آسیب برسانید.

پس از این که این کار انجام شد, کرم کوتیکول را بردارید و کوتیکول خود را با پوشر کوتیکول فشار دهید که کوتیکول ها پوست نرم ته ناخن شما است و در آنجا ناخن و پوست به هم می رسند. با کمک کرم پاک کننده کوتیکول, آن را بردارید و دقت کنید که هیچ وقت کوتیکول را نبرید. این نوع خوب حذف کوتیکول به رشد ناخن شما کمک می کند و ناخن های سالم را تقویت می کند. دقت کنید که آرام کار کنید و بعد ناخن هایتان را با استفاده از یک اسکرابر ناخن اسکراب کنید و به سرعت پاهای خود را با حوله پاک کنید. اکنون از یک تراشنده پا استفاده کنید تا پاهای خود را اسکراب دهید و می توانید از یک اسکراب کف پا یا صورت استفاده کنید و پاشنه های پایتان را اسکراب کنید و قسمت های بین پاهای خود و دو طرف انگشت هایتان را فراموش نکنید و حتما قوزک پا ها هم اسکراب شوند.

طرز تهیه کرم پدیکور ناخن پا


اگر در خانه کرم کوتیکول ندارید, این دستورالعمل برای تهیه سریع آن است:

مواد لازم:
3 قاشق غذاخوری روغن زیتون / بادام
1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
1 قاشق غذا خوری گلیسیرین / اسانس گیاهی

دستور العمل:
روغن زیتون را در یک ظرف جوش دوبله یا در مایکروویو حرارت دهید و روغن نارگیل و روغن گیاهی و یا گلیسیرین را به مواد اضافه کنید، کرم کوتیکول شما آماده است. بگذارید در بطری خنک و نگهداری کنید. اگر به خوبی نگهداری شود، می تواند مدت زیادی بماند.

همچنین می توانید یک اسکراب را در خانه بسازید:



مواد لازم:
2 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
1 قاشق غذاخوری عسل
2 قاشق غذا خوری پودر جو دو سر
1 قاشق غذاخوری آب لیمو
1 قاشق چای خوری روغن زیتون

دستورالعمل:
جو و شکر را با هم مخلوط کنید و آب لیمو و عسل را به مخلوط اضافه کنید و به خوبی هم بزنید و روغن زیتون را اضافه و استفاده کنید.

مرطوب کردن پاها:


پاهای شما اکنون تازه و تمیز هستند اما باید آن ها را برای داشتن احساس نهایی جوانی مرطوب کنید. مرطوب کننده قوی باید استفاده شود و شما می توانید پاهایتان، قوزک پا و ماهیچه های ساق پا را حدود 10 دقیقه ماساژ دهید و همچنین می توانید از مخلوطی از روغن بادام و روغن زیتون برای ماساژ پا پس از فرآیند تمیز کاری استفاده کنید.

یک قاشق چای خوری از هر مخلوط را با چند قطره روغن گیاهی انتخابی تان مخلوط کنید تا به عنوان یک ماساژور پا عمل کند و هنگامی که آن را اعمال می کنید بخشنده باشید و پاهایتان را خوب ماساژ دهید که ماساژ دادن منظم مغز شما را تحریک می کند و گردش خون را افزایش می دهد و در نتیجه پوست را تغذیه و ماهیچه های پا را تقویت می کند.

اگر بر روی پاهای خود ترک دیدید، مقداری وازلین با آب لیمو مخلوط کنید و آن را روی پاشنه تان اعمال کنید. پاهای خود را با پلاستیک بپوشانید و جوراب های پنبه ای گشاد بپوشید و اجازه دهید یک شب بماند و صبح روز بعد پاهایتان نرم و زیبا خواهند بود. این کار را دو بار در هفته انجام دهید و حتما هر روز پاهای خود را تمیز و مرطوب کنید و خیلی زود پاهای زیبایی خواهید داشت.

ناخن های خود را زیبا کنید:


هنگامی که تمام مراحل بالا را انجام دادید، می توانید ناخن های خود را با لاک ناخن مورد علاقه تان زیبا کنید و می توانید از این مرحله پیروی نکنید چون این کار اختیاری است . می توانید یک لاک ناخن معمولی بزنید یا حتی فرنچ کنید.

برای لاک زدن عادی ناخن ها، ابتدا یک پوشش پایه را بر روی ناخن هایتان بزنید و هم چنین می توانید یک لاک شفاف ناخن را به عنوان پوشش پایه اعمال کنید و سپس سایه انتخاب خود را به کار ببرید و بگذارید کمی خشک شود و بعد پوشش دیگری را روی آن بمالید و وقتی که خشک شد، آن را با یک پوشش عالی و زیبا تمام کنید که این باعث افزایش زیبایی ظاهر ناخن هایتان می شود.

برای فرنچ زدن، یک پوشش پایه شفاف بر روی ناخن هایتان بزنیدو بگذارید کمی خشک شود و بعد لاک ناخن سفید خود را روی نوک ناخن هایتان بزنید و بگذارید برای چند دقیقه خشک شود.

حالا نوبت به پوشش دوم است که این باعث می شود رنگ سفید کمتر لکه لکه شود و جذاب تر به نظر برسد و بگذارید پوشش سفید مدتی خشک شود و سپس یک پوشش از برق ناخن را روی ناخن هایتان بزنید و سعی کنید تا جای ممکن، لاک زدن را صاف و یکنواخت انجام دهید. و کار تمام است.

سایر نکات پدیکور ناخن پا


اگر وقت ندارید که به طور مرتب تمام فرآیند اسکراب را انجام دهید، می توانید دو بار در هفته زمانی که حمام می کنید پاهای خود را با سنگ پا مالش دهید تا پوست مرده را تمیز کنید. دقت کنید که با تمیز نگاه داشتنشان از لاک ناخن، به آن ها نفس دهید. اگر متوجه هر گونه عفونت و یا تیره شدن ناخن های خود شدید، سریعاً با پزشک خود مشورت کنید.

حالا که می دانید چطور می توانید یک پدیکور را در خانه انجام دهید، منتظر چه هستید، زمانی که کسی را ملاقات می کنید، یکی از اولین کارهایی که انجام می دهند این است که به کفش های شما نگاه می کنند. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اگر کفش نپوشید چه می شود ؟ برداشت اول همیشه مهم است، بنابراین باید پاهایتان همیشه زیبا به نظر برسند.
advertising