لیفت مژه چیست

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 98/06/07
لیفت مژه چیستمتخصصانی که کار لیفت انجام می‌دهند، قبل از شروع کار از فرد درباره عادات و سلایقش درزمینه آرایش مژه، سؤالاتی می‌کنند. مثلا اینکه آیا فرد هر روز از ریمل استفاده می‌کند؟ آرایش مژه‌های او بیشتر رو به بالا و سمت ابروها است یا دوست دارد که مژه‌ها حالت حجیم‌تری داشته باشند؟ بنا به این پاسخ‌ها است که متخصص، اندازه فر و ابزارهای مناسب را انتخاب می‌کند.

در گام بعدی، مژه‌ها به یک پوشش سیلیکونی چسبانده می‌شوند. درواقع، بعد از اینکه مژه‌ها تمیز و مژه‌های پایینی از بالایی تفکیک شدند، پوششی سیلیکونی با چسبی مخصوص (مثل چسب لازم برای چسباندن مژه مصنوعی) به پوست پشت چشم چسبانده می‌شود. مژه‌ها نیز به سمت و حالتی که فرد دوست دارد، شانه می‌شوند. در مرحله بعد هم باید از لوسیونی برای نرم کردن مژه‌ها استفاده شود تا امکان شکل و حالت دادن به آنها به‌وجود بیاید. این لوسیون حاوی مواد ارگانیکی مانند اسید تیوگلیکولیک (thioglycolic acid) و رابینگ الکل (اِماکول) است. این مواد به انعطاف و حالت گرفتن مژه‌ها کمک می‌کنند.

لوسیون باید به‌مدت شِش تا دوازده دقیقه روی مژه‌ها قرار بگیرد. البته همه‌چیز به نوع موهای‌ مژه‌تان هم بستگی دارد. مثلا اگر برای فِر کردن و حالت دادن موهای سرتان هم به زمان زیادی احتیاج دارید، باید این موضوع را به تکنسین لیفت مژه بگویید. اگر موهایتان ضخیم و صاف باشد و دیر حالت بگیرد، احتمالا مژه‌هایتان هم همین‌طور خواهد بود.

در مرحله بعدی هم از یک محلول و روغن برای ادامه کار استفاده می‌شود. محلول باعث سفت شدن و تغییر ساختار مژه به حالت جدید می‌شود. درواقع به کمک این محلول است که می‌توان حالت جدید مژه‌ها را ثابت کرد. استفاده از محلول باید با یک لوسیون مغذی حاوی کِراتین و سدیم PCA همراه باشد. لوسیون به بازگشت رطوبت به مژه‌ها کمک می‌کند و آنها را از سخت و زبر شدن دور نگه می‌دارد. لوسیونی که استفاده می‌شود علاوه‌بر مواد نام‌برده دارای آلوئه‌ورا، روغن دانه انگور و گلیسیرین هم هست. این مواد باعث جذب رطوبت و دور نگه داشتن مژه‌ها از خشکی می‌شوند. روند کار در این قسمت تا حدودی شبیه رنگ کردن مو است؛ همان‌طور که بعد از انجام عملیات رنگ، نیاز به استفاده از نرم‌کننده وجود دارد.
advertising