چند ترفند آرایشی

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 98/06/04
چند ترفند آرایشی

احیا کردن دوباره خط چشم جدید یا قدیمی


یک فندک بردارید و نوک مدادتان را برای یک یا دو ثانیه در شعله‌اش نگه دارید. بعد از آن، یادتان باشد که آن را فوت کنید و قبل از استفاده چند ثانیه صبر کنید تا زیاد داغ نباشد. حالا نرمتر از همیشه می‌توانید از آن استفاده کنید!

سفت کردن منافذ پوست


فرو کردن صورت در آب یخ که یک روش قدیمی مفید است، می‌تواند برای صورت‌های خسته و بی‌رنگ و رو بسیار کارامد باشد. اگر بتوانید سرما را تحمل کنید، این کار بطور موقت پوست و منافذش را با محدود کردن جریان خون، سفت و محکم می‌کند.
این کار را امتحان کنید: یک سینک یا کاسه را با آب سرد و قطعات یخ پر کنید و صورت خود را در آن فرو ببرید و برای ۸ تا ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید.
یک نکته‌ی زیبایی دیگر: فرو بردن ناخنی هم که تازه لاک زده شده در آب یخ، می‌تواند به سریع‌تر خشک شدن لاک کمک کند.

داشتن چشمانی بدون پف


خیره شدن به رایانه برای ساعات طولانی، مخصوصا در اواخر شب، می‌تواند باعث ایجاد پف و ورم در چشم‌ها شود. کیسه‌های چای آرامش بخش ارل گری که در کمدتان دارید فقط تشنگی شما را برطرف نمی‌کنند، بلکه بخاطر خواص ضد محرکشان، می‌توانند به چشمهای خسته نیز کمک کنند!
این کار را امتحان کنید: دو عدد چای کیسه‌ای را بمدت ۳ دقیقه در آب داغ قرار دهید. سپس آنها را در یخچال بگذارید تا سرد شوند. هر کیسه‌ی چای را روی یک چشم قرار دهید و برای ده دقیقه استراحت کنید. چشم‌هایتان دوباره با طراوت خواهند شد و کمتر متورم بنظر می‌آیند.
advertising