آموزش لاک زدن حرفه ایی و اصولی

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 98/05/04
آموزش لاک زدن حرفه ایی و اصولی

وسایل مورد نیاز برای لاک زدن ناخن ها


سوهان
بافر
لاک پایه
لاک به رنگ دلخواه
خشک کن لاک
حوله کوچک
روغن گیاهی

ابتدا مطمئن شوید سطح ناخن هایتان کاملا تمیز و بدون لکه ی لاک قبلی هست است . برای این منظور باید از بافر مخصوص سطح ناخن یا برس ناخن استفاده کنید . برس را روی سطح ناخن های خود بکشید و بعد از آن دستهایتان را با آب و صابون بشویید و به خوبی خشک کنید . (بافر :اسفنجی مکعبی شکل است که در فروشگاههای لوازم آرایش به فروش می رسد ). می توانید از سوهان های سه مرحله ای هم استفاده کنید.

حالا باید سرناخن هایتان را به خوبی سوهان بکشید . دقت کنید سوهان در مسیر روی ناخن کشیده شود و رفت و برگشتی نباشد اما مهمترین مسعله نوع سوهان است . باید از سوهان اسفنجی استفاده کنید و سراغ سوهان فلزی نروید . میزان سختی سوهان بستگی به جنس ناخن های شما دارد. بعد از سوهان کشیدن دوباره ناخن هایتان را تمیز کنید . می توانید از یک حوله استفاده کنید یا دست هایتان را بشویید و به خوبی خشک کنید.

قبل از زدن لاک اصلی یک پوشش پایه روی ناخن هایتان بزنید . این کار باعث دوام بهتر لاک می شود و هم مانع رنگ گرفتن سطح ناخن خواهد شد . باید صبر کنید که پوشش پایه ای ناخن خوب خشک شود .

حالا لاک اصلی را روی ناخن بزنید . باید طوری این کار را انجام دهید که نیازی به لاک زدن مجد نباشد زیرا لایه های روی هم باعث خرابی و زشت شدن لاک می شود.
10 دقیقه صبر کنید تا لاک کاملا خشک شود و بعد روی آن برق ناخن بزنید . این کار باعث براق و زیبا شدن و تثبیت لاک خواهد شد.
در انتها بعد از خشک شدن کامل لاک به منظور تقویت ناخن و پوست دور آن، از روغن طبیعی و گیاهی استفاده کنید. روغن بادام و زیتون و روغن کرچک انتخاب خوبی است. باید عادت کنید هفته ای 2 بار از این روغن های طبیعی استفاده کنید زیرا باعث تقویت ناخن و پوست حساس اطراف آن می شود.
بهتر است بدانید که روغن کرچک بسیار برای ناخن ها مفید بوده و باعث محکم و رشد بهتر ناخن ها میشود .
advertising