اکسسوری هایی که هر داماد خوش تیپ دارد

مد و زیباییاکسسوری

- 97/09/24
اکسسوری هایی که هر داماد خوش تیپ داردبرای خاص شدن آقای داماد در زمان برگزاری مراسم عروسی کت و شلوار به تنهایی به عنوان لباس داماد کفایت نمی کند، باید ملزوماتی دیگری را هم با کت و شلوار و پیراهن وی ست کرد. اگر شما نیز دامادهای خوش‌تیپ و شیک‌پوش هستید و به ظاهر خودتان اهمیت می‌دهید، بهترین وسایل تزئینی و اکسسوری های داماد را نیز در روز عروسی باید استفاده نمایید. از این ملزومات و اکسسوارهای دامادی می توان به کروات، پاپیون، گیره کراوات، دکمه سردست، کمربند، کفش، جوراب و ساعت مچی و در مواردی شال کمر و کلاه و ساعت آویز اشاره کرد.
اکسسوری هایی که هر داماد خوش تیپ دارد

اکسسوری داماد: دکمه‌ سرآستین یا دکمه سردست


این وسیله جانبی خیلی کوچک در بیشتر مواقع رسمی استفاده می‌شود و تاثیر بسزایی در ظاهر لباس مردانه دارد. اما برای داماد در شب عروسی تقریبا ضروری به نظر می رسد. انواع دکمه سردست های رنگی و استیل در بازار برای کت و پیراهن موجود می باشد که به سلیقه فردی شما بستگی دارد ولی توصیه می شود که از دکمه سرآستین های استیل طلایی یا نقره ای متناسب با ساعت مچی و ست گیره کراوات که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، استفاده شود.یک دایره کوچک که توسط یک میله فلزی به دایره بزرگتری وصل می‌شود، از مدل‌های اصلی دکمه سرآستین محسوب می شود. نوع مرسوم تر دکمه سرآستین ها از پشت یک قسمت لولایی و متحرک دارند. معمولا روی سرآستین پیراهن سوراخی برای نصب دکمه سر دست وجود دارد. دکمه سرآستین را طوری ببندید که وقتی بازوهای شما در پهلو قرار گرفت بخش تزئینی دکمه به سمت بیرون باشد.گاهی دکمه سردست در دو طرف هر آستین جای می گیرد. اگر می خواهید خیلی متمایز و منحصر به فرد باشید، دکمه سرآستین با سنگ قیمتی و اصل مثل عقیق یا زمرد ویا دست ساز انتخاب نمایید. نکته مهم در استفاده از دکمه سرآستین، خودداری از کاربرد دکمه معمولی پیراهن به طور همزمان می باشد. یکی‌ از جدیدترین طرح‌های دکمه سر دست طرح حکاکی شده آن می باشد که روی آن نام عروس و داماد و تاریخ روز مراسم بر روی دکمه ‌سردست حک می‌شود.

اکسسوری داماد: گیره کراوات


گیره کراوات داماد با دکمه سردست ست می شود و بهتر است از جنس فولاد ضد زنگ انتخاب شود. اکثر گیره‌های کراوات دارای دو بخش مجزا هستند که مانند گیره بهم چسبیده و کراوات میان این دو قسمت قرار می‌گیرد. اینکار به این دلیل انجام می شود که پارچه زیرین کراوات معلوم نشود.و علاوه بر آن استفاده از گیره و یا سنجاق کراوات نظم و زیبایی خاصی به تیپ داماد می دهد.

اکسسوری داماد: ساسبند (ساسپندر) یا بند شلوار


این ایده برای دامادهای خوشتیپ استفاده می شود. توجه نمایید که که ساسبند اغلب در آقایانی که اندامی لاغر دارند استفاده می شود.دقت داشته باشید که ساسپندر را با کمربند استفاده نکنید.

اکسسوری داماد: گل یقه


می توانید با استفاده از طرح‌ های جدید گل یقه شیشه‌ای جلوه خاصی به لباس دامادی تان بدهید. اگر هم به روش های سنتی و غربی علاقه داشته باشید می توانید از دسته گل عروس دو یا سه گل یا غنچه کوچک برداشته و به یقه کتتان سنجاق نمایید.به‌ جای استفاده از گل یقه‌های قدیمی و سنتی، از طرح‌های جدید گل یقه که معمولا شیشه‌ای هستند و در طرح‌های مختلفی در بازار موجود هستند، استفاده نمایید.

اکسسوری داماد: دستمال جیبی یا پوشت


یک دستمال جیبی ست با رنگ و طرح کراوات‌ یا همراه داشته باشید و البته می توانید در طول مراسم گهگاهی آن را بیرون آورید.انواع مختلفی تا زدن پوشت وجود دارد که می تواند شما را متمایز کند.توجه کنید نباید کراوات و پوشت را عین هم انتخاب کرد بلکه باید ترکیب رنگی و طرحی شبیه به هم داشته باشند.یکی از اکسسوری های داماد دستمال جیبی طرح‌دار است که می‌تواند ظاهری بسیار متفاوت برای شما به ارمغان داشته باشد. اگر دقت کرده باشید اکثر دامادها یا از دستمال جیبی استفاده نمی‌کنند و یا طرح‌های بسیار ساده‌ای را همواره انتخاب کرده‌اند.

اکسسوری داماد: کراوات


برخی دامادها از کراوات و برخی از پاپیون استفاده می کنند. مدل هایی برای انتخاب کراوات وجود دارد. مدل پهن، باریک، براق، مات، طرح دار و ساده. برای اینکه بتوانید بهترین مدل را انتخاب کنید باید به مدل اندام، رنگ و مدل کت و شلوار و رنگ جلیقه و پیراهن توجه داشته باشید.مهمترین اکسسوری داماد کراوات است در نتیجه دقت در انتخاب آن بسیار مهم است. اندازه ، قد ، طرح ، رنگ و جنس و دوخت کراوات از نکات ریزی است که بسیار اهمیت دارد و نباید نسبت به آنها بی توجه باشید.اگر می‌خواهید در روز عروسی متفاوت باشید، از طرح‌های ساده کاملا فاصله بگیرید. بهتر است کراواتی انتخاب نمایید که طرح جلویی آن برجسته‌تر باشد و حالت چاپی داشته باشد. رنگ‌های روشن پاپیون معمولا در فصل بهار و تابستان استفاده می‌شوند.اگر داماد ورزشکار است و یا اغلب لباس‌هایی که بر تن می‌کند طرح‌های اسپرت است، بهتر است در روز عروسی نیز کراوات اسپرتیبرای او خریداری نمایید. پیشنهاد اغلب کارشناسان مد بر این است که تمامی اکسسوری های دامادی اگر بدون طرح هستند، همرنگ انتخاب شوند و اگر طرح‌دار هستند، بهتر است طرح‌های‌شان شبیه به هم باشد.

اکسسوری داماد: جلیقه


پوشیدن جلیقه می تواند در برخی موارد به تناسب اندام بیشتر داماد کمک کرده و یا در مواردی که داماد اندام متناسبی داشته باشد او را خوشتیپ تر نماید. رنگ جلیقه را باید با کراوات ست نمایید.جلیقه های دو ردیف دکمه مناسب داماد های لاغر اندام و کشیده است و بالعکس نا مناسب داماد های درشت هیکل و چاق .

اکسسوری داماد: گل جیب


برای گل جیب از یک غنچه کوچک همرنگ با دسته گل عروس استفاده کنید. اگر هم تمایل داشته باشید می توانید از دستمال جیبی برای جیب کوچک کت استفاده کرده و گل را به سبک اروپایی به یقه کتتان سنجاق نمایید.

اکسسوری داماد: کمربند


کمربند کت و شلوار دامادی مخصوصا زمانی که رنگ کت و شلوار تیره باشد، معمولا باریک انتخاب می شود. کمربند با بندی چرمی بهترین و رسمی ترین گزینه می باشد. رنگ کمربند داماد با کفش او ست می شود.

اکسسوری داماد: کفش


کفش چرمی رسمی باید ست با کمربند انتخاب شود. توصیه می شود که شبها برای خرید کفش بروید تا پاهایتان حداکثر ورم خود را داشته و راحتترین کفش برای شب عروسی در تالار و باغ عروسی را انتخاب خواهید کرد.

اکسسوری داماد: ساعت


مهمترین اکسسوری داماد در جشن عروسی ساعت است. ساعت ها امروزه علاوه بر کاربرد خود جنبه تزئیناتی و تجملاتی پیدا کرده اند. یکی از خریدهای عروس و داماد و هدایای گرانبها در جشن عروسی ساعتهای ست مردانه و زنانه از برندهای معتبر است که جلوه و زیبایی شما را دوچندان میکند.
advertising