آموزش تهیه ترشی چغاله بادام

آشپزی و خوراکیچاشنی

- 99/02/19
آموزش تهیه ترشی چغاله بادام

مواد لازم ترشی چغاله بادام :


چغاله بادام: 500 گرم
سرکه: 1 لیوان
آب: 2 لیوان
نمک: 2 قاشق غذا خوری
سیر: به مقدار لازم
فلفل قلمی تند: 1 عدد
نعنا،ترخون،گشنیز: به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی چغاله بادام :


1. چغاله بادام ها را داخل آب نمک بریزید چند دقیقه بعد داخل آبکش بریزید و با کف دست به چغاله ها بکشید تا کمی پرزهای آن از بین برود بعد تمیز بشویید و بگذارید کامل خشک شوند اگر عجله دارید با دستمال خشک کنید.

2. اکنون آب و سرکه و نمک را داخل قابلمه ای بریزید و بگذارید روی گاز تا 2 دقیقه بجوشد می توانید اگر ادویه ای دوست داشتید بزنید من بعضی اوقات کمی زردچوبه می زنم همانطور که می دانید زردچوبه باید کمی بجوشد پس آن را زودتر اضافه کنید و زمانی که جوشید آن را خاموش کنید و بگذارید کاملا خنک شود.

3. چغاله ها را خرد کنید یا اگر ریز هستند می توانید خرد نکنید بعد داخل شیشه را با سیر و فلفل و چغاله پر کنید و روی شیشه را چند برگ نعنا ترخون و گشنیز تازه بگذارید اکنون مخلوط سرکه و آب خنک شده را بریزید تا پرشود و در شیشه را محکم ببندید و به مدت یک هفته در جای نسبتاً خنک بگذارید و بعد از یک هفته داخل یخچال بگذارید (اگر آب و سرکه کم آمد با همین نسبت دوباره درست کنید). دقت کنید روی چغاله ها کاملا با آب و نمک و سرکه پوشانده شوند.

نکاتی برای ترشی چغاله بادام :


می توانید مقدار سرکه را بیشتر بریزید و اگر شور دوست ندارید نمک را کمی کمتر بریزید اما خیلی از نمک کم نکنید زیرا نمک کم شود ترد نمی شود و چغاله ها شل می شوند و اگر تند دوست دارید فلفل بیشتر اضافه کنید.
advertising