دستور تهیه آش بادمجان تویسرکان

آشپزی و خوراکیسوپ و آش

- 98/12/10
دستور تهیه آش بادمجان تویسرکانآش بادمجان یکی از آش های خوشمزه و سنتی ایرانی است. اگر به غذاهای درست شده با بادمجان مانند کشک و بادمجان و حلیم بادمجان علاقمند هستید حتما آش بادمجان را امتحان کنید. در این آموزش کامل ترین روش پخت آش بادمجان را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای 6 تا 8 نفر آش بادمجان تهیه کنید.

مواد لازم آش بادمجان تویسرکان :


گوشت سردست: 400 گرم
لوبیا سفید: 100 گرم
لوبیا قرمز: 100 گرم
نخود: 100 گرم
بلغور گندم: 250 گرم
پیاز: 3 عدد
سیر: 4 حبه
نعناع خشک: 2 قاشق غذاخوری
بادمجان: 1 کیلوگرم
کشک: 200 گرم
زردچوبه: به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه آش بادمجان تویسرکان :


1. ابتدا یکی از پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و با مقداری روغن در یک قابلمه کوچک تفت بدهید تا پیاز نرم شود.
2. سپس گوشت را بشویید و به قابلمه اضافه کنید. تفت دادن را ادامه بدهید تا گوشت کمی سرخ شود سپس 2 لیوان آب اضافه کنید و اجازه بدهیم گوشت کاملا بپزد.
3. بعد از اینکه گوشت پخت آن را از قابلمه خارج کنید و پس از ریش ریش کردن کنار بگذارید.
4. حالا بادمجان ها را پوست بگیرید و مقداری نمک روی آنها بپاشید تا تلخی بادمجان ها از بین برود. پس از 30 دقیقه بادمجان ها را آبکشی کنید تا خشک شوند.
5. سپس بادمجان ها را در روغن سرخ کنید و اجازه بدهید خنک شوند. پس از اینکه بادمجان ها خنک شدند، آنها را به شکل مربع های کوچک خرد کنید.
6. بهتر است حبوبات را از شب قبل بخیسانید. زیرا خیساندن حبوبات باعث می شود که علاوه بر رفع شدن نفخ شان، سریعتر پخته شوند.
7. بلغور را در با 8 لیوان آب داخل یک قابلمه بزرگ بریزید و اجازه بدهید بپزد.
8. حبوبات را با هم با 2 تا 3 لیوان آب در یک قابلمه کوچک بریزید تا به خوبی بپزند.
9. پس از اینکه حبوبات پختند، آنها را به قابلمه حاوی بلغور اضافه کنید.
10. در این مرحله ۱ عدد پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و با مقداری روغن و زردچوبه در یک قابلمه کوچک تفت بدهید تا پیاز نرم شود سپس آن را به قابلمه اصلی آش اضافه کنید.
11. در این مرحله گوشت ریش ریش شده را به همراه بادمجان های خرد شده به قابلمه اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.
12. با حرارت ملایم اجازه بدهید آش جا بیفتد و هر زمان آش کشدار شد 100 گرم از کشک را اضافه کنید.
13. برای تزیین آش مقداری سیر داغ، پیاز داغ و نعناع داغ تهیه کنید. در پایان پس از اینکه آش به خوبی جا افتاد آن را با سیر، پیاز و نعناع داغ تزیین کنید و 100 گرم باقیمانده کشک را هم برای تزیین روی آش استفاده کنید.
advertising