روش طبخ کباب بختیاری گیاهی

آشپزی و خوراکیغذای گیاهی

- 97/11/06
روش طبخ کباب بختیاری گیاهیسویاها را همراه با مقداری زردچوبه و ادویه دلخواه داخل آب گرم به مدت 30 دقیقه خیس کنید. سیر را ریز رنده کنید. روغن مایع و آبلیمو هم به آن اضافه کنید و هم بزنید، سپس کنار بگذارید. پنیر را به اندازه تکه‌های سویا خرد کنید. به این ترتیب طرز تهیه کباب بختیاری گیاهی را آموزش می دهیم

مواد لازم کباب بختیاری گیاهی


سویا درشت : 100 گرم
پنیر کبابی(هالومی) :1/2 بسته
سیر : 1 حبه
گوجه فرنگی : 3 عدد
روغن مایع : 2 قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل : به مقدار لازم
آبلیمو : 2 قاشق سوپ خوری
زعفران دم کرده : به مقدار لازم
زردچوبه و ادویه : به مقدار لازم

طرز تهیه کباب بختیاری گیاهی


1.سویاها را همراه با مقداری زردچوبه و ادویه دلخواه داخل آب گرم به مدت 30 دقیقه خیس کنید. سیر را ریز رنده کنید. روغن مایع و آبلیمو هم به آن اضافه کنید و هم بزنید، سپس کنار بگذارید. پنیر را به‌اندازه تکه‌های سویا خرد کنید. آن را هم کنار بگذارید.
2.فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. سویاهای خیس‌خورده را از آب خارج کرده و در سبدی بریزید، سپس آن‌ها را همراه با تکه‌های پنیر داخل مخلوط سیر و آبلیمو قرار دهید. به میزان لازم نمک و فلفل هم بریزید. به‌آرامی هم بزنید تا مواد به خورد تکه‌های سویا و پنیر بروند. ظرف را به مدت 3-2 ساعت داخل یخچال قرار دهید.
3.حالا کباب‌ها را آماده کنید. سویاها و تکه‌های پنیر را یکی در میان به سیخ‌های چوبی بکشید. سیخ‌ها را داخل ظرف یا سینی فر چرب شده بچینید. ظرف را داخل فر قرار دهید تا کباب‌ها طلایی شوند.
4.كباب بختياري گياهي آماده است. آن را همراه با برنج زعفراني و گوجه كبابي سرو کنید.
advertising