دستور پخت پودینگ مرغ

آشپزی و خوراکیغذاها

- 97/09/04
دستور پخت پودینگ مرغرعایت تنوع در رژیم غذایی کودکان اهمیت زیادی دارد زیرا هر یک از گروه ها (و حتی مواد غذایی مختلف در یک گروه)، ارزش تغذیه ای متفاوتی دارند و توصیه می شود که در برنامه غذایی هفتگی، تنوع به عنوان یکی از ویژگی های بارز، رعایت شود .طرز تهیه پودینگ مرغ را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم پودینگ مرغ


نمک و فلفل و ادویه به مقدار لازم
پنیر گودا 150 گرم
جعفری خرد شده 3 قاشق غذا خوری
آرد سیب زمینی 1 قاشق غذا خوری
ماست‏ سفت2 قاشق غذا خوری
روغن مایع 1 قاشق غذا خوری
سیب زمینی متوسط 1 عدد
هویج متوسط 2 عدد
پیاز کوهی یا دم پیازچه خرد شده 50 گرم
تخم مرغ 2 عدد
پیاز کوچک 1 عدد
سینه‌ مرغ 500 گرم

طرز تهیه پودینگ مرغ


۱.مرغ رو با پیاز و نمک و فلفل و ادویه چرخ کنید ( من یه بار مرغ رو تنها چرخ کردم بعد یه دور دیگه باپیاز). سیب زمینی و هویج رو من باهم توی خرد کن خرد کردم خیلی ریز. میشه هر دو رو رنده کرد.
۲.زرده و سفیده تخم مرغ رو جدا می کنیم‌،‌زرده رو کاملاً‌می زنیم تا سفید بشه،‌ بعد مرغ و پیاز و توی رزده تخم مرغ می ریزیم و مخلوط می کنیم. بعد سیب زمینی و هویج رو،‌بعد روغن مایع و ادویه و پنیر گودا رو اضافه می کنیم.
۳.پیاز کوهی و جعفری رو هم حسابی ریز خرد می کنیم و اضافه می کنیم در این قسمت ماست رو اضافه می کنیم. مواد رو حسابی مخلوط می کنیم. سفیده تخم مرغ رو به مواد اضافه می کنیم.
۴.مواد رو توی ظرف مناسب فر که کف آن رو با کاغذ روغنی پوشانده ایم می ریزیم و رویش رو با فویل می پوشانیم. روی حرارت 200 درجه سانتی گراد به مدت حدود یک ساعت قرار می دهیم.
۵.حدود 15 دقیقه آخر پخت کاغذ آلمینیوم رو از روی ظرف برمی داریم تا روی پودینگ مون طلایی بشود. برای سرو پودینگ ها رو برش می دهیم با سبزی جات دلخواه سرو می کنیم.

نکات پودینگ مرغ


به نظر من خیلی توی مواد این غذا میشه دست برد. تنها کافیه دقت کنید که سفتی و چسندگی مواد کافی باشه. میشه به اندازه و انواع سبزی جات داخل مواد دست برد. و نیز میشه زرده و سفیده تخم مرغ رو جدا نکرد. در این صورت ممکنه کمتر پف کنه مواد. ولی صاف تر می شود.
advertising