روش تهیه چیکن کرایی غذای خوشمزه پاکستانی

آشپزی و خوراکیغذاها

- 98/12/02
روش تهیه چیکن کرایی غذای خوشمزه پاکستانیطرز تهیه کرایی مرغ موضوع مورد بحث ماست. پاکستان یکی از کشورهای شبه قاره هند است و به همین دلیل اشتراکات فرهنگی _ غذایی زیادی با کشور هند و کشورهای همسایه دارد. جالب است بدانید که گوشت در آشپزی پاکستانی نقش بسیار پررنگی دارد. تقریبا در تمام غذاها، حتی غذاهایی که بیشتر با سبزیجات تهیه شده اند، گوشت قرمز و مرغ دیده می شود. چیکن کرایی یک غذای بلوچی افغانی نیز است. چیکن کرایی در شمال هند نیز از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. از ویژگی های غذاهای پاکستانی ادویه جات مصرف شده در آن است، طعم تند و ادویه ی استفاده شده در آن غالب است. کرایی در واقع نام ماهی تابه ای گود است، نام این خوراک نیز از نام ماهیتابه گرفته شده است.

مواد لازم جهت تهیه کرایی مرغ برای پنج نفر:


ران و سینه ی مرغ: چهار عدد
پیاز: یک عدد بزرگ
روغن زیتون: چهار قاشق غذاخوری
زنجبیل له شده: یک قاشق غذاخوری
سیر له شده: چهار حبه
رب گوجه فرنگی خرد شده: دو عدد متوسط
ادویه جات (تخم گشنیز، برگ کاری، زردچوبه، فلفل قرمز و نمک): به میزان لازم

مراحل تهیه کرایی مرغ:


1. پیاز را نگینی خرد کرده و با روغن زیتون در ماهیتابه ی گود تفت دهید. وقتی پیازها مقداری سبک شد تکه های مرغ را به آن بیفزایید و تفت دهید.

2. در این مرحله از طرز تهیه کرایی مرغ درب ماهیتابه را بسته، شعله را کم نموده تا زمانی که مرغ تغییر رنگ دهد مرتب هم بزنید تا نسوزد. ادویه جات را به میزان دلخواه افزوده و هم بزنید تا همه جای گوشت آغشته به ادویه جات شود.

3. بهتر است در مصرف ادویه کاری و فلفل قرمز کمی دست و دلباز باشید، زیرا این غذا طعمی تند دارد. زنجبیل و سیر را نیز بیفزایید و گوجه فرنگی های خرد شده را نیز بیفزایید و هم بزنید.

4. آب گوجه فرنگی ها که کم شد رب را افزوده، فلفل سبز را نیز خرد کرده و درون تابه بریزید. کاری را نیز به آن افزوده و دو الی سه پیمانه آب ریخته و درب آن را ببندید.

5. در پایان پخت هنگامی که آب خوراک کم شد برگ های کاری را خارج کنید (اگر برگ کاری نداشتید می توانید از چند برگ گشنیز استفاده نمایید)

6. این خوراک با پلو سفید سرو می شود. نوش جان
advertising