روش درست کردن شربت سکنجبین و سیب

آشپزی و خوراکینوشیدنی

- 97/09/17
روش درست کردن شربت سکنجبین و سیبشربت سکنجبین یکی از شربت های بسیار خوشمزه در طب سنتی می باشد که دارای فواید درمانی بسیاری است. با مصرف شربت سکنجبین می توانید مشکلات ادراری، نفخ شکم و درد معده را رفع کنید کسانی که از عارضه هایی مانند مشکلات ادراری،درد معده ،نفخ شکم،کاهش بینایی و دیگر عارضه ها رنج می برند بهتر است کاهو با سکنجبین میل کنند.سکنجبین در واقع سرکه و انگبین و مخلوطی است از سرکه و عسل که به میزان و مقدار معین در هم می‌آمیختند و از مخلوط آن شربتی خوش گوار و معطر وفرح بخش به وجود می‌آوردند

مواد لازم جهت تهیه شربت سکنجبین و سیب


سیب:1 عدد بزرگ
شکر :1/2 پیمانه
سرکه سیب: 1 پیمانه
چوب دارچین: 2 عدد
آب گلابی: 100 میلی لیتر
آب سیب: 100 میلی لیتر
آبلیمو: 40 میلی لیتر
عسل: 60 میلی لیتر


روش درست کردن شربت سکنجبین و سیب


1.ابتدا باید نوعی سکنجبین با سیب و دارچین تهیه کنیم. سیب رنده شده، شکر و چوب های دارچین را در شیشه ای که بتوانید درب آن را محکم ببندبد، بریزید و سرکه را به آن ها اضافه کنید.
2.درب شیشه را محکم ببندید و تکان دهید تا شکر حل شود. سپس آن را برای 2 روز در یخچال قرار دهید.
3.بعد از 2 روز، مواد را از صافی رد کرده، با دست آن را بفشارید تا تمامی آب آن خارج شود. سکنجبین را در شیشه ای تمیز بریزید، درب آن را خوب ببندید و در یخچال قرار دهید.
4. این شربت را می توانید تا 6 ماه در یخچال نگه دارید و در انواع شربت و چای از آن استفاده کنید.
5.حال برای تهیه شربت سکنجبین سیب ، سکنجبین سیب و دارچین را با آب گلابی، آب سیب، آب لیمو و عسل ترکیب کنید و در لیوان های مورد نظر بریزید. می توانید روی آن ها را با تکه های سیب خشک شده تزیین کنید.
advertising