روش تهیه دمنوش گیاهی مرزنجوش

آشپزی و خوراکینوشیدنی

- 97/08/20
روش تهیه دمنوش گیاهی مرزنجوشمرزنجوش بومی عربستان و مصر است و در حال حاضر به طور گسترده در منطقه ی مدیترانه کشت می شود. این گیاه در دوران باستان به عنوان عطر استفاده می شد.دمنوش مرزنجوش فرآیند هضم را بهبود می بخشد و درد معده را درمان می کند.مرزنجوش آرام بخش، ضد ناراحتی‌های عصبی، تشنج، میگرن‌های مزمن، بی‌خوابی، سردرد، بیماری‌های ریوی، زکام، غلظت خون، استفراغ، رماتیسم، آرتروز، نقرس، سیاتیک است
از این دمنوش برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا نیز استفاده می شود. دمنوش مرزنجوش حاوی مواد معدنی و ویتامین های مفید است. برخی فواید مفید دمنوش مرزنجوش به شرح زیر است.


مواد لازم دمنوش مرزنجوش:


مرزنجوش 1 ق غ
قوری یک عدد

طرزتهیه دمنوش مرزنجوش:


1.ترکیبات زیر را به همراه دو لیوان آب سرد در یک قوری- که بهتر است چینی باشد- ریخته، روی حرارت کم قرار می دهیم تا به نقطه جوش برسد؛ سپس قوری را روی حرارت غیرمستقیم(کتری یاسماور) می گذاریم تا درمدّت ۳۰ دقیقه به آرامی دم بکشد؛ پس ازآن، چای راصاف نموده، مصرف می کنیم.
2. این نوشیدنی های گوارا، برخلاف چای معمولی، تا چند روز قابل مصرف می باشند. بدیهی است، بر خلاف چای سیاه، هـرقـدر زمان دم کشیدن چای بیشتر باشد، کیفیت آن، مطلوب تر خواهد بود.
3. در صورت تمایل می توانید از همان ابتدا از آب جوش استفاده نمایید و نوشیدنی را مشابه چای معمولی دم کنید یا آن که بگذارید چای به مدّت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی شعله کم بجوشد.
4.ترجیحا این چای ها را با عسل، خرما یا توت میل کنید. در صورت تمایل می توان چای را با چند قطره آب لیموترش تازه میل کرد.
advertising