دستور تهیه بستنی لیمویی با طعمی فوق العاده

آشپزی و خوراکیدسر

- 98/11/16
دستور تهیه بستنی لیمویی با طعمی فوق العادهبستنی لیمویی دسری خوشمزه و ملس است. خوردن بستنی لیمویی در روزهای داغ تابستانی خیلی دلچسب است. در این مطلب طرز تهیه بستنی لیمویی را به شما عزیزان آموزش می دهیم. این دسر خوش طعم و ترش مزه را می توانید به عنوان عصرانه و میان وعده برای مهمان های عزیزتان سرو کنید. امیدواریم از تهیه و میل آن لذت کافی را ببرید.

مواد لازم برای تهیه بستنی لیمویی:


شکر: 1/2 پیمانه
لیمو: 1 عدد
شیر پرچرب: 2 پیمانه
زرده ی تخم مرغ: 5 عدد

طرز تهیه بستنی لیمویی:


1. در ابتدا باید لیمو را پوست بکنید، در یک قابلمه، شیر و رنده پوست لیمو را با هم قاطی کنید.
2.بعد قابلمه را روی شعله متعادل رو به پایین بگذارید تا شیر بخار کند. قابلمه را از روی شعله بردارید و ۲۰ دقیقه کنار بذارید تا مزه بگیرند.
3. در این مرحله از طرز تهیه بستنی لیمویی مواد ترکیبی شیر را از صافی رد کنید و در پارچ بریزید.، در یک ظرف، زرده های تخم مرغ و شکر را با همزن برقی یا دستی هم بزنید.
4. مواد ترکیبی شیر را با آن ترکیب کنید. ترکیبات را داخل قابلمه جدیدی بریزید و روی شعله متعادل رو به پایین بگذارید.
5. برای حدود ۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا غلیظ شود، با قاشق چوبی هم بزنید. قابلمه را در ظرفی که پر از آب خنک است بزنید تا بستنی سریع تر خنک شود.
6. بعد بستنی را در ظرف مناسبی بریزید و برای حدود ۱ ساعت در فریزر بگذارید تا کاملا خنک بشود.
7. بستنی را از فریزر خارج کنید و بزنید و دوباره در فریزر بگذارید تا کمی ببندد. این کار را آنقدر تکرار کنید تا بستنی کشدار بشود.
8. در مرحله آخر طرز تهیه بستنی لیمویی برای تزیین این بستنی خوشمزه می توانید از برگ نعناع، شکلات چیپسی و ترافل های رنگی استفاده کنید.
advertising