نیسان از خودرو لیف نیسمو RC خودرو مسابقه ای خود رونمایی کرد

خودرواسپرت

- 97/09/10
نیسان از خودرو لیف نیسمو RC خودرو مسابقه ای خود رونمایی کردکمپانی نیسان از خودرو مسابقه ای خود که یک خودرو الکتریکی وکاملا جدید است با نام نیسان لیف نیسمو RC طی مراسمی در توکیو رونمایی کرد و در روزهای آینده برای اولین‌بار در جشنواره‌ی بین‌المللی نیسمو (Nismo) در پیست فوجی رسما حضور می‌یابد لیف نیسمو RC برقی قرار است درکنار خودروی جدید فرمول E نیسان معرفی شود. این خودروی الکتریکی را بازوی مسابقه‌ای نیسان، یعنی دپارتمان نیسمو، توسعه داده است
نیسان از خودرو لیف نیسمو RC خودرو مسابقه ای خود رونمایی کرد
طراحی جدید جلوی خودرو، کاپوت طولانی، نورپردازی LED، بال عقب تنظیم‌شدنی، بدنه‌ی سه‌تکه با قسمت جلو و عقب برداشتنی، فاصله‌ی کم زیر خودرو با زمین و پنجره‌های ثابت، طرح رنگ نقره‌ای و سیاه، ازجمله ویژگی‌های مدل مسابقه‌ای نیسان لیف نیسمو RC است. شایان ذکر است فقط شش دستگاه از مدل جدید نیسان لیف نیسمو RC ساخته و در سراسر جهان فروخته می‌شود.بدنه‌ی این خودروی برقی نیز بازسازی شده و طول آن به 4546میلی‌متر می‌رسد؛ درحالی‌که فاصله‌ی محوری به 2750میلی‌متر افزایش می‌یابد. فاصله‌ی زیر خودرو تا زمین به 1212میلی‌متر رسیده که درمقایسه‌با مدل جاده‌ای، 300میلی‌متری کاهش یافته است.

این خودرو که به همراه مدل مسابقه‌ای فرمول E نیسان ظاهر خواهد شد توسط بازوی پرفورمنس و مسابقه‌ای نیسمو توسعه یافته و از دو پیشرانه‌ی الکتریکی با قدرت ترکیبی 322 اسب بخار و گشتاور 640 نیوتون متری سود می‌برد این قدرت بیش از دو برابر خروجی خودروی قبلی معرفی شده در سال 2011 می‌باشد. نیسان ادعا می‌کند لیف نیسمو RC تنها در عرض3.4 ثانیه از سکون به تندی 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد که 50 درصد بهبود در مقایسه با خودروی پیشین را نشان می‌دهد.

خودروی مسابقه‌ای برقی جدید نیسان وزنی معادل 1،220 کیلوگرم دارد؛ اما ساخت مدل سبک آن با شاسی‌ مونوکوک فیبر کربن به‌زودی آغاز می‌شود. موتورهای الکتریکی و مبدل‌ها به‌منظور تعادل بهتر در بالای لاستیک‌های جلو و عقب قرار می‌گیرند. نیسان لیف نیسمو RC جدید سیستم تمام‌چرخ محرک دارد که گشتاور آنی را به‌سمت تایرها هدایت خواهد کرد. باتری لیتیوم یون با ظرفیت درخورتوجه و مبدل‌های این خودروی اسپرت برقی نیز از مدل جاده‌ای نسل دوم نیسان لیف گرفته می‌شوند.

رئیس بخش بازاریابی نیسان میگوید: تولید نیسان لیف نیسمو RC کاملا‌ جدید نشان می‌دهد ما چگونه افق دید خود را به دوردست‌ها دوخته‌ایم تا خودروهای برقی قدرتمند و باکیفیت تولید و رضایت مشتریان را جلب کنیم. این جذابیت، فلسفه‌ی تحرک هوشمند نیسان را بیان می‌کند.
advertising