معرفی تویوتا سوپرا GT4

خودرواسپرت

- 98/08/12
معرفی تویوتا سوپرا GT4تویوتا سوپرا حالا با رونمایی از مدل GT4 آماده‌ی شرکت در مسابقات اتومبیلرانی است. تویوتا به‌طور رسمی مشخصات مدل مسابقه‌ ی GR سوپرا با نام GT4 را منتشر کرد. این خودرو پیش‌تر به‌عنوان خودرویی مفهومی رونمایی شده بود که حالا نسخه‌ی نهایی آن آماده‌ی تولید است. فروش سوپرای مسابقه‌ای از ماه مارس سال ۲۰۲۰ در اروپا، از ماه اوت در بازار آمریکای شمالی و از ماه اکتبر در بازار آسیا شروع خواهد شد. ژاپنی‌ها در حال حاضر مشخصات و قیمت نسخه‌ی سفارش اروپا را منتشر کرده‌اند. مدل سفارش اروپای سوپرا GT4 با قیمت ۱۷۵ هزار یورو یا ۱۹۴ هزار و ۳۹۵ دلار وارد بازار خواهد شد.
معرفی تویوتا سوپرا GT4
خودروهای کلاس GT4 نسخه‌های مسابقه‌ای از خودروهای تولید انبوه خیابانی هستند. سوپرا GT4 از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری مجهز به توربوشارژر استفاده می‌کند که قدرت و گشتاور آن به ۴۲۹ اسب‌بخار و ۶۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد. برای مقایسه با نسخه‌ی استاندارد تویوتا سوپرا باید اشاره کنیم که مدل عادی این خودرو ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۹۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سیستم اگزوز اسپرت Akrapovic نیز روی مدل GT4 نصب شده است که باید صدای جذابی داشته باشد. در بخش انتقال نیروی سوپرا GT4 از جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی خودکار و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی بهره گرفته می‌شود. سیستم کنترل کشش و ترمز ABS نیز به‌صورت استاندارد روی سوپرا GT4 موجود هستند.

برای افزایش قابلیت های سوپرا GT4 در پیست، مهندسان تویوتا مدل GT4 را به کمک فنرهای تنظیم شونده‌ی KW مجهز کرده‌اند. سیستم ترمز نیز از سوی برمبو تأمین می‌شود. ترمزهای جلو از نوع ۶ پیستون و ترمزهای عقب از نوع ۴ پیستون هستند. مدل مسابقه‌ای سوپرا از لاستیک‌های مسابقه‌ای پیرلی استفاده می‌کند که روی رینگ‌های ۱۸ اینچی ساخت OZ سوار شده‌اند. به‌گفته‌ی تویوتا این مدل ۱۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد که در مقایسه با وزن ۱۵۱۴ کیلوگرمی نسخه‌ی عادی سوپرا کم‌تر است.

درون کابین تویوتا سوپرا GT4 مجموعه‌ای از تجهیزات ایمنی مانند رول‌کیج، صندلی‌های استاندارد FIA با کمربند ایمنی ۶ نقطه‌ای و سیستم اطفا حریق وجود دارد. کلیدهای کنترلی داخل کابین هم روی یک پنل از جنس فیبر کربن سوار شده‌اند. با اینکه مدل GT4 یک خودروی مسابقه‌ای است ولی تویوتا همچنان یک سری آپشن‌ها مثل دوربین دید عقب، سیستم هشدار فشار باد تایر، حسگر ارتفاع سیستم تعلیق، سیستم آبخوری مخصوص راننده، نورپردازی عدد خودرو در بدنه و پکیج مخصوص مسابقات استقامت را عرضه می‌کند.
advertising