آئودی RS7 سریع ترین خودرو ضد گلوله جهان معرفی شد

خودرواسپرت

- 98/04/21
آئودی RS7 سریع ترین خودرو ضد گلوله جهان معرفی شدتیونر آمریکایی ادآرمور از نسخه ضدگلوله و زرهی آئودی RS7 اسپرت‌بک رونمایی کرد که قیمتی حدود ۲۰۵ هزار دلار دارد.
خودروهای زرهی معمولاً در کلاس سدان یا شاسی‌بلند لوکس و بزرگ عرضه می‌شوند و به‌دلیل وزن بالا، در رانندگی جذاب نیستند. اما ادآرمور (AddArmor) تلاش می‌کند تا این ذهنیت را با رونمایی از جدیدترین محصول خود اصلاح کند؛ چیزی که این شرکت ادعا می‌کند سریع‌ترین خودرو زرهی جهان است.
آئودی RS7 سریع ترین خودرو ضد گلوله جهان معرفی شد
خودروی زرهی ادآرمور، نمونه‌ی خاص آئودی RS7 اسپرت‌بک است که با هنر تیونینگ خودرو APR تقویت می‌شود و بیشینه سرعت آن به ۳۲۵ کیلومتربرساعت می‌رسد. این مدل از سیستم APR Plus Stage II بهره می‌برد که پیشرانه ۴ لیتری خورجینی هشت سیلندر مجهز به توربوشارژر دوگانه را قادر می‌‌سازد تا ۷۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۱،۰۸۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. چنین قدرتی به این خودروی زرهی اجازه می‌دهد تا در زمان ۲/۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت دست یابد.

ادآرمور برای حفظ عملکرد فنی فوق‌العاده این خودرو از الیاف پلی‌کربنات استفاده می‌کند که با وجود ۶۰ درصد وزن کمتر، ۱۰ برابر قوی‌تر از فولاد بالستیک است. همچنین شرکت تیونینگ آمریکایی از پنجره‌های مخصوصی استفاده می‌کند که ترکیبی از چند لایه پلی‌کربنات و شیشه هستند.
چنین تجهیزات زرهی کمتر از ۹۱ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه کرده و ایمنی سرنشینان را با سطح حفاظتی B4 اروپا تأمین می‌کند و باعث می‌شود که خودرو از افراد در مقابل شلیک سلاح‌های کوچک از جمله مگنوم ۴۴ محافظت کند.

ادآرمور می‌توانست به همین ویژگی‌ها بسنده کند، اما این کار را انجام نداد؛ مجموعه‌ای از تجهیزات حفاظتی برای سرنشینان ارائه شده است که از جمله موارد برجسته آن می‌توان به اسپری فلفل، سیستم دودزا و اسلحه صوتی (sonic sound cannon) اشاره کرد. همچنین این مدل دارای چراغ‌های کورکننده‌ الهام‌گرفته از هواپیما، تایرهای پنچررو و دستگیره‌های در مجهز به شوک الکتریکی با قدرتی مشابه تپانچه برقی است.

آئودی RS7 ضدگلوله دارای سیستم تشخیص مین و انفجار، سیستم دوربین ۳۶۰ درجه‌ای برای دید در شب و دستگاه تشخیص گاز با ماسک‌های داخلی و مخازن هوا به منظور تأمین هوای تازه و فیلترشده برای تنفس سرنشینان نیز است.
اگر شرایط واقعاً به مرحله حساس و دشوار برسد، سپر جلو حصارمانند این مدل زره‌پوش می‌تواند ضمن محافظت از رادیاتور، برای کوبیدن به موانع استفاده شود. اگر شرایط باز هم بدتر شود، جاتفنگی مجهز به اسکن بیومتریک در داخل کابین وجود دارد که می‌تواند تپانچه و سلاح کمری را در خود جا دهد. در شرایط بحرانی، با این خودرو می‌توان درخواست نیروی پشتیبانی هم کرد.
آئودی RS7 ضدگلوله هم‌اکنون با قیمت ۲۰۵ هزار دلار برای خریداران در دسترس قرار دارد. قیمت نسخه زرهی این خودرو ۹۱ هزار دلار بیش از مدل استاندارد آئودی است، اما این شرکت می‌گوید قیمت پکیج‌ها فقط از ۲۸ هزار دلار شروع می‌شود.

جف اینجن، مدیرعامل ادآرمور گفت:
ما می‌خواستیم با ادآرمور آئودی APR RS7 جدید نشان دهیم که چگونه فناوری زرهی امروز، رانندگان را قادر می‌سازد تا از میان طیف وسیعی از محصولاتی که معمولاً ربطی به خودروهای زرهی ندارند، انتخاب کنند.
advertising