آئودی A4 مدل 2020 رونمایی شد

خودرواسپرت

- 98/02/26
آئودی A4 مدل 2020 رونمایی شدنسخه‌های مختلف آئودی A4 فیس‌لیفت مدل ۲۰۲۰ شامل آوانت، TDI، S4 و Allroad معرفی شد.
آئودی برای نسخه‌ی اروپایی A4، نسبت به مدل سال گذشته فیس‌لیفت جزئی ارائه داده است. هنگامی که با آئودی A4 مدل ۲۰۲۰ روبه‌رو می‌شویم، به‌روزرسانی‌های برجسته‌ای در آن مشاهده می‌کنیم. پیش از این تصاویر جاسوسی از سقف طویل مدل‌های آوانت همراه‌با جلو و عقب استتارشده دیده بودیم و حالا با دیدن تصاویر واقعی، دلیل تغییرات را مشاهده می‌کنیم. آئودی تصمیم گرفته است که تمام مدل‌های A4 برای سال ۲۰۲۰ را رونمایی کند که شامل مدل دیزلی S4 TDI نیز می‌شود.
آئودی A4 مدل 2020 رونمایی شد
برای شروع باید بدانیم که آئودی A4 مدل ۲۰۲۰ با چهره‌ای تغییریافته وارد شده است. تفاوت آشکاری در چراغ‌های جلوی بازطراحی‌شده مشاهده می‌شود که دیگر بریدگی عجیب‌وغریب مدل قبلی را ندارد. تغییر آشکار دیگر جلوپنجره تک‌قاب اصلاح‌شده است که ظاهر افقی جلوی خودرو کشیده‌تر به نظر برسد. برعکس، دریچه‌های کناری در پایین سپر جلو هم‌اکنون جهت‌گیری عمودی دارند. چراغ‌های عقب که آن‌ها نیز بازطراحی‌ شده‌اند، هنوز هم ظاهری شبیه مدل کنونی آئودی A4 دارند؛ درحالی‌که سپر عقب با تغییرات جزئی در رفلکتورهای پایین و خروجی‌های اگزوز همراه می‌شود.

مدل‌های فیس‌لیفت آئودی A4 و S4 به آئودی A4 آوانت و ال‌رود (Allroad) می‌پیوندند؛ مدل آئودی A4 ال‌رود با تغییرات کمی در ظاهر بیرونی همراه شده و فاصله کف خودرو با زمین نیز حدود ۳/۵ سانتی‌متر افزایش یافته است. مدل‌های آئودی A4 در تیپ‌های مختلف طراحی بیرونی از جمله پایه، پیشرفته و اس لاین عرضه می‌شوند و رنگ جدید خاکستری Terra هم به مجموعه رنگ‌های پیشنهادی اضافه خواهد شد. در داخل عملاً تغییری صورت نگرفته، هرچند این خودرو با فناوری پیشرفته MMI در صفحه‌نمایش لمسی بزرگ ۱۰/۱ اینچی قابل دسترسی است.

شاید مهم‌ترین خبر، الکتریکی‌ شدن مدل‌های آئودی A4 باشد. در بازارهای اروپایی، آئودی ۶ پیشرانه توربوشارژ با توان خروجی بین ۱۴۸ تا ۳۴۲ اسب‌بخار ارائه می‌دهد و سه نوع از این پیشرانه‌ها دارای سیستم‌های نیم‌هیبرید ۱۲ ولت هستند. همچنین آئودی S4 جدید دیزلی از سیستم نیم‌هیبرید ۴۸ ولت همراه‌با پیشرانه ۳ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که یکی از قدرتمندترین مدل‌های این سری است. آئودی S4 جدید می‌تواند در زمان ۴/۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد، درحالی‌که بیشینه سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. S4 دیزل تنها در اروپا عرضه می‌شود.

ثبت سفارش آئودی A4 فیس‌لیفت در اروپا طی ماه جاری آغاز می‌شود؛ مدل Allroad از تابستان و تمام مدل‌های موجود تا پاییز امسال برای مشتریان عرضه خواهند شد. قیمت آئودی A4 مدل ۲۰۲۰ تاکنون برای ایالات متحده اعلام نشده است، اما در آلمان قیمت آن از حدود ۳۶,۰۰۰ یورو (معادل ۴۰ هزار و ۲۵۰ دلار) آغاز می‌شود.
advertising