معرفی لامبورگینی هوراکان EVO اسپایدر با سقف تاشو در نمایشگاه ژنو

خودرواسپرت

- 97/12/10
معرفی لامبورگینی هوراکان EVO اسپایدر با سقف تاشو در نمایشگاه ژنودر چند روز اخیر شایعاتی پیرامون معرفی لامبورگینی هوراکان EVO اسپایدر وجود داشت. بلاخره لامبورگینی تصمیم گرفت تا این خودرو را در نمایشگاه ژنو معرفی کند. نسخه‌ی جدید از تمامی خصوصیات مدل کوپه بهره می‌برد با این برتری که سقف آن از نوع تاشو خواهد بود. مشخصات فنی نمونه اسپایدر هم، مشابه مدل کوپه است.
معرفی لامبورگینی هوراکان EVO اسپایدر با سقف تاشو در نمایشگاه ژنو
این خودرو به سقف نرم الکتروهیدرولیکی مجهز شده که باز کردن آن 17 ثانیه زمان می‌برد و تا سرعت 50 کیلومتر در ساعت هم می‌توان این کار را انجام داد. با فشار دکمه‌ای که سقف را باز می‌کند، دو باله باز می‌شوند. رانندگان به‌صورت الکترونیکی می‌توانند پنجره‌ی عقب را صرف‌نظر از باز یا بسته بودن سقف باز کنند و به صدای جذاب پیشرانه‌ی 10 سیلندر اوراکان اوو اسپایدر گوش دهند.

موتور 5.2 لیتری10سیلندر این خودرو 600 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال قدرت هم به‌وسیله جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه انجام می‌شودد که قدرت را به محورهای جلو و عقب (با بهره‌مندی از قفل دیفرانسیل) منتقل می‌کند. این تنظیمات نمونه اسپایدر را تنها در مدت 3.1 ثانیه، از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتربرساعت می‌رساند. این شتاب‌گیری 0.2 ثانیه از مدل کوپه کندتر است اما سرعت نهایی به 325 کیلومتربرساعت می‌رسد که تفاوتی با مدل کوپه ندارد.هئوراکان اسپیادر با وزن خالص 1542 کیلوگرم، 120 کیلوگرم سنگین‌تر از مدل کوپه با سقف فلزی است. سقف پارچه‌ای خودرو در مدت 17 ثانیه باز و بسته می‌شود و تا سرعت 50 کیلومتربرساعت قابل استفاده است.

درست همانند برادر سقف ثابت، اوراکان اوو اسپایدر جدید از واحد پردازش LDVI سود می‌برد. این سیستم تمامی جنبه‌های رفتار دینامیک خودرو را کنترل کرده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به‌ فرمان پذیری چرخ‌های عقب، سیستم چهار چرخ محرک، هدایت گشتاوری و کنترل کشش پیشرفته اشاره کرد. این سیستم همچنین تحرکات سیستم تعلیق و فرمان را زیر نظر دارد تا آئرودینامیک را بهبود بخشد.

این خودرو در کابین هم ترکیبی از آلکانترا و چرم را نشان می‌دهد و دوخت و تریم آن نیز با رنگ بدنه هماهنگ است. لامبورگینی سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش 8.4 اینچی جدید معرفی شده در نسخه‌ی کوپه را تعبیه کرده و پکیج‌های گوناگونی هم در دسترس است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان کامپوزیت کربن را نام برد.فروش هوراکان اسپایدر از پاییز سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود. قیمت این خودرو در ایالت متحده، ۲۸۷،۴۰۰ دلار و در اروپا بدون احتساب مالیات، ۲۰۲،۴۳۷ یورو خواهد بود
advertising