مازراتی آلفیری پس از 5 سال به بازار عرضه می شود

خودرواسپرت

- 97/11/28
مازراتی آلفیری پس از 5 سال به بازار عرضه می شودبا گذشت 5 سال از معرفی مازراتی آلفیری که در سال 2014 در ژنو رونمایی شد این برند ایتالیایی قصد دارد این خودرو را وارد خط تولید کند خریداران میتوانند پایان سال 2020 به این خودرو دسترسی داشته باشند این خودرو بر اساس مازراتی گرن توریسمو MC Stradale توسعه یافته بود؛ با این حال فاصله میان دو محور چرخ‌های آن بسیار کوتاه‌تر بودتفاوت طراحی آلفیری را با گرن توریسمو می‌توان در دماغه، کاپوت و بخش عقب این خودرو دید. در حالی که طراحی GT اندکی با سنگینی همراه است، جزئیات ظاهری آلفیری عمیق‌تر بوده و بیشتر یادآور A6 GCS-53 می‌باشند
مازراتی آلفیری پس از 5 سال به بازار عرضه می شود
این خودرو دارای موتور هشت سیلندر 4/7 لیتری با قدرت 460 اسب بخار و گشتاور520 نیوتن متر است. قدرت به وجود آمده بوسیله یک جعبه دنده6 سرعته electro-actuated به چرخ های عقب منتقل می شود. برای مهار این خودرو از ترکیب دیسک های سرامیک – کربن MC Stradale و کالیپرهای ترمز برمبو استفاده شده است.این خودرو به سیستم توزیع متغیر گشتاور مجهز شده و از قطعات آیرودینامیک فعال بهره می‌برد. مازراتی برای این خودرو فریم آلومینیومی در نظر می‌گیرد تا وزن کلی بدنه کاهش پیدا می‌کند. این اقدام از سوی این شرکت ایتالیایی ضروری به نظر می‌رسد چرا که استفاده از قطعات الکترونیکی سیستم هیبریدی در این خودرو افزایش وزن آن را در پی خواهد داشت.

به تازگی اطلاعات جدیدی در رابطه با این خودرو به اینترنت راه پیدا کرده که بر اساس آن، خریداران می‌توانند آن را سال آینده سفارش دهند. این خودرو در نیمه اول سال آینده میلادی در کارخانه این کمپانی در ایتالیا به تولید می‌رسد. این موضوع به معنای آن است که خریداران تا پایان سال 2020 به خودروی خود دسترسی پیدا می‌کنند. مازراتی برای تولید این خودرو باید در پاییز سال جاری میلادی، خط تولید کارخانه خود را در ایتالیا بروزرسانی کند. بر اساس اطلاعات فنی که توسط رسانه‌های ایتالیایی به اینترنت راه پیدا کرده، این خودرو به صورت پلاگین هیبریدی و همچنین تمام الکتریکی‌ روانه بازار می‌شود.

در زمینه عملکرد، مازراتی آلفیری شرایط بسیار خوبی خواهد داشت. گفته می‌شود سرعت این خودرو در مدت زمان 2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن بالاتر از 300 کیلومتر بر ساعت است. مازراتی علاوه بر توسعه و عرضه آلفیری کوپه و کروک، قصد دارد نسل جدید خودروی کواتروپورته و لوانته را نیز تولید کند. انتظار می‌رود مدل بهبود یافته مازراتی گیبلی نیز تا سال 2022 در اختیار خریداران قرار بگیرد.
advertising