کامیون هیدروژنی هیوندای HDC-6 Neptune معرفی شد

خودرواخبار

- 98/08/08
کامیون هیدروژنی هیوندای HDC-6 Neptune معرفی شدهیوندای از یک کامیون کشنده ی مفهومی جدید با نام HDC-6 Neptune رونمایی کرد که می‌تواند محصول آینده‌ی تسلا را به حاشیه براند.

در پی رونمایی اولیه ی هیوندای از یک کامیون جدید مفهومی در اوایل ماه، خودروساز کره‌ای بالاخره در نمایشگاه خودروهای تجاری آمریکای شمالی در آتلانتا از مدل HDC-6 Neptune رونمایی کرد. هیوندای این کامیون را برای امتحان کردن شانس خود در بازار خودروهای تجاری آمریکا تولید کرده است. HDC-6 نپتون یک کامیون پیل سوختی هیدروژنی است که در کلاس ۸ کشنده های آمریکا طبقه بندی می شود.
کامیون هیدروژنی هیوندای HDC-6 Neptune معرفی شد
این کامیون نه‌تنها دارای یک پیشرانه‌ی دوستدار محیط‌زیست بوده بلکه در طراحی آن از قطار آیرودینامیک معروف استریم لاینر که در دهه‌ی 1930 ساخته شده بود الهام گرفته شده است. در طراحی کامیون جدید، هیوندای با طراح صنعتی به نام هنری دریفوس هم همکاری کرده است که سابقه‌ی طراحی قطارهای زیبای راه‌آهن مرکزی نیویورک را دارد. قسمت جلویی کشنده از یک شیشه‌ی بزرگ تشکیل شده است. این کامیون از آینه‌های جانبی دیجیتال نیز بهره‌مند بوده که می‌توانند تصاویر را درون کابین به راننده نشان دهند.

سبک طراحی آرت دکو را در بخش پایینی کامیون نیز می‌توان مشاهده کرد، جایی که شاهد جلو پنجره ای بزرگ و کاملا کاربردی هستیم. این جلو پنجره طوری طراحی شده که به‌صورت یکپارچه با پله‌های دسترسی به کابین دیده می‌شود و به این ترتیب طراحان موفق به مخفی کردن پله ها شده‌اند.

هیوندای هنوز از توانایی های حرکتی این کامیون مفهومی سخنی به میان نیاورده اما قرار است در کنفرانسی خبری اطلاعات بیشتری از این کشنده را در اختیار رسانه ها قرار دهند. تا این جای کار، سازنده به سلول های سوختی در این کامیون اشاره کرده است که برای استفاده در کامیون های سنگین و برای مسافت های طولانی بسیار مناسب هستند. استفاده از پیل سوختی در کامیون مزایایی همچون شعاع حرکتی بالا، توانایی حمل بار بیشتر و زمان سوخت‌گیری کمتر را به‌همراه دارد.

هیوندای در کنار رونمایی از کشنده ی HDC-6 نپتون از یک تریلر جدید به نام Nitro ThermoTech هم رونمایی کرد. این تریلر که با همکاری Air Liquid طراحی شده، یک تریلر یخچال است که از سیستم کرایوژنیک (فوق سرماسازی) نیتروژنی استفاده می‌کند.

هیوندای گفته که این تریلر می تواند بسیار سریع‌تر از یخچال های معمولی مواد درون خود را سرد کند و کاملا هم بدون صدا است. این تریلر همچنین دوستدار محیط زیست بوده و در ساخت آن از پنل‌های ساندویچی که با پوسته‌ی فیبر پلیمر تقویت شده پوشیده شده اند استفاده شده است. به گفته‌ی هیوندای چنین سازه‌ای وزن کم‌تری دارد، مقاومت بالاتری را برای دیواره‌های یخچال فراهم می‌کند و راندمان حرارتی بهتری هم دارد.
advertising