نمایش مدل جدید پینین فارینا باتیستا در ایتالیا

خودرواخبار

- 98/04/17
نمایش مدل جدید پینین فارینا باتیستا در ایتالیاپینین‌فارینا با مدلی جدید از ابرخودروی موردانتظار باتیستا در نمایشگاه تورین ایتالیا شرکت کرد.
پینین‌فارینا پیش‌تر هم در نمایشگاه خودروی ژنو با معرفی باتیستا، خودروی تمام الکتریکی خود، تمامی توجه‌ها را به خود معطوف کرده بود. باتیستا اولین خودروی این شرکت است که به‌صورت کاملا مستقل تولید شده و قدرتمندترین خودروی جاده‌ای تولیدشده در ایتالیا محسوب می‌شود.
نمایش مدل جدید پینین فارینا باتیستا در ایتالیا
حال باتیستا با یک ظاهر به‌روزشده به نمایشگاه خودروی تورین ۲۰۱۹ وارد شد. شبیه‌سازی‌های گسترده‌ی این شرکت در زمینه‌ی توسعه‌ی آیرودینامیک، ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در این خودرو به وجود آورده است. این تغییرات چندان در ظاهر خودرو قابل تشخیص نیستند اما درکل ظاهر خودرو باید شخصیت ابرخودرو بودن آن را بروز دهد. درعین حال لازم است که عملکرد این خودرو هم حس یک خودروی خاص را به راننده دهد.

یک مقایسه‌ی ساده میان خودروی اولیه‌ای که در نمایشگاه خودروی ژنو نمایش داده شد با مدل جدید، تفاوت‌هایی در سپرها و ورودی‌های هوا نشان می‌دهد. باتیستای جدید با یک رنگ آبی بسیار خاص تولید شده و در نمایشگاه خودروی تورین ۲۰۱۹ به‌نمایش گذاشته شد. در کنار این رویداد، نسخه‌ی اولیه به کارخانه بازگردانده شد تا مجددا به توسعه‌ی آن بپردازند. آزمایش‌ها و شبیه‌سازی‌های جدیدی هم مانند تونل باد و رانندگی در پیست روی این خودرو انجام خواهد شد. آزمون پیست این خودرو توسط راننده‌ی سابق فرمول یک، نیک هیدفید انجام می‌شود که اکنون سرپرست بخش رانندگان آزمایشی پینین‌فارینا است.

مدیرعامل پنینفارینا درباره‌ی باتیستا می‌گوید:
ما بسیار مفتخریم که باتیستا را به‌صورت کاملا مستقل تولید کرده‌ایم و قرار است آن را در خانه‌ی خود، تورین، به نمایش بگذاریم. تمام اعضای تیم طراحی نهایت تلاش خود را کردند تا یک اثر هنری را در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش بگذارند. اما ما هیچ‌وقت دست از بهبود طراحی برنمی‌داریم و معتقدیم که با اضافه‌کردن جزئیات در نمای جلو، شکوه و زیبایی بیشتر شده است.
پینین‌فارینا قصد دارد تنها ۱۵۰ دستگاه از این خودرو تولید کند؛ ۵۰ دستگاه در اروپا، ۵۰ نمونه در آمریکای شمالی و ۵۰ دستگاه هم در آسیا و خاورمیانه. قیمت باتیستا ۲.۲۶ میلیون دلار است.
advertising