خداحافظی AMG‌ با دیفرانسیل عقب

خودرواخبار

- 98/02/23
خداحافظی AMG‌ با دیفرانسیل عقبچندی پیش تابی مورس مدیر بخش AMG مرسدس بنز به طور رسمی اعلام کرد که تمامی خودروهای این شرکت تا سال 2021 از نیروی برقی نیز استفاده خواهند کرد. وی همچنین اعلام کرد که نسل بعدی محصولات AMG همگی به صورت دو دیفرانسیل به تولید خواهند رسید. وی دلیل این تصمیم را تقاضای بالای مشتریان برای مدل های دو دیفرانسیل عنوان کرد.
مورس در جدیدترین مصاحبه ای که با اتوکار انجام داده است گفته که خودروهای دیفرانسیل عقب دیگر انتخاب اول مشتریان نیستند بنابراین ارزشی ندارد که روی توسعه و طراحی آنها هزینه ای صرف شود. مورس گفته که این شرکت سیاست های خود را بر اساس درخواست ها مشتریان شکل می دهد و امروز نیز بیشتر مشتریان خودروهای دو دیفرانسیل می خواهند.
به گفته ی مورس نسل قبلی مرسدس E کلاس AMG در دو مدل محرک عقب و 4WD تولید می شد ولی 90 درصد مشتریان مدل دو دیفرانسیل را می خریدند. به همین دلیل در نسل جدید این خودرو فقط به صورت دو دیفرانسیل قابل خریداری است ولی یک حالت Drift Mode برای آن تعبیه شده است که می توانید با روشن کردن آن خودرو را دیفرانسیل عقب کنید.
خداحافظی AMG‌ با دیفرانسیل عقب
AMG حتی در مورد سوپر اسپرت ها نیز تصمیم مشابهی را گرفته است و نسل آینده ی خودروهای پرچمدار مرسدس بنز نیز چهارچرخ محرک خواهند شد چون مشتریان این خودروها نیز به محصولات دو دیفرانسیل تمایل بیشتری دارند.
مورس اشاره کرد که تک دیفرانسیل بودن یک ضعف برای خودروهای AMG است و برای مثال مشتریان در مونیخ تمایل زیادی به خودروهای چهارچرخ محرک دارند و دلیل آن می‌ تواند ایمنی و پایداری بالاتر این خودروها باشد.
مورس همچنین اشاره ای به موتورهای آینده ی AMG نیز کرد. وی عنوان کرد که موتورهای V12 دیگر قدیمی شده اند و مدل S65 فاینال ادیشن آخرین خودروی 12 سیلندری است که AMG ساخته است. AMG حتی تمایل دارد موتورهای V8 را نیز در مدل های کوچک تر مانند C63 کنار بگذارد.
البته AMG همچنان به تولید موتور V12 برای مدل اس کلاس میباخ ادامه خواهد داد ولی محصولات AMG دیگر موتور V12 نخواهند داشت.
advertising