هانکوک برند لاستیک سازی کره ای از دو تایر مفهومی رونمایی کرد

خودرواخبار

- 97/10/11
هانکوک برند لاستیک سازی کره ای از دو تایر مفهومی رونمایی کردگروه لاستیک سازی هانکوک (Hankook Tire) هشتمین تولید کننده بزرگ تایر خودر در جهان می باشد که در کره جنوبی واقع می باشد. این برند لاستیک یکی از معتبرترین تولید کنندگان لاستیک در دنیا می باشد که فعالیت خود را از سال 1941 میلادی با نام چوسن (Chosun) آغاز کرده است که در سال 1968 به نام هانکوک (Hankook) تغییر نام داده است. با توجه به فروش لاستیک در بیش از 180 کشور دنیا, گروه تولیدی هانکوک بعنوان هفتمین فروشنده بزرگ لاستیک در دنیا شناخته می شود
هانکوک (Hankook) با دو لاستیک مفهومی هگزونیک (Hexonic) و ایروفلو (Aeroflow) در نمایشگاه خودرو اِسِن (Essen) حضور داشت این لاستیک‌های مفهومی روی راحتی در خودروی خودران و نیروی روبه‌پایین در خودروهای مسابقه‌ای تمرکز می‌کنند.
هانکوک برند لاستیک سازی کره ای از دو تایر مفهومی رونمایی کرد
تایر مفهومی هگزونیک روی خودروهای خودران متمرکز شده است؛ بنابراین بیشتر به‌دنبال ایجاد راحتی سواری برای مسافرانی است که نیازی به بازخورد و احساس جاده ندارند. آج لاستیک به‌صورت مجموعه‌ای از ماژول‌های ۶ضلعی شکسته شده است که ظاهراً قادر به جدا شدن از یکدیگر جهت ایجاد کانال‌های جدید برای آب هستند. هر ۶ضلعی همچنین دارای شکل Y در وسط خود است که باعث می‌شود بتواند ازطریق سطح صاف، چسبندگی بیشتری ایجاد کند.تایر هگزونیک هفت حسگر دارد كه به‌صورت لحظه‌ای برای خواندن، تجزیه و تحلیل و واكنش به جاده استفاده خواهند شد و از جمله پارامترهای مورد اندازه‌گیری می‌توان به چسبندگی، دما و سطح جاده اشاره کرد. بااین‌حال ظاهر این لاستیک مفهومی بیشتر نمایشی به نظر می‌رسد تا اینکه بخواهد عملکرد خودرو را بهبود بخشد.

تایردیگری که معرفی شده است لاستیک ایروفلو (Aeroflow) می باشدکه با بیشینه نیروی دان‌فورس در موتوراسپرت طراحی شده است.این لاستیک دارای بدنه‌ی بزرگی با آج لاستیک نرم و صاف است که می‌تواند از وسط جدا و گسترده شود و هوای ورودی را به پروانه‌ی توربینی انتقال دهد. هنکوک می‌گوید که لاستیک ایروفلو می‌تواند در صورت لزوم، نیروی روبه‌پایین بیشتری تولید کند. البته هانکوک توضیح بیشتری درباره‌ی این طرح مفهومی ارائه نمی‌دهد و دقیقاً مشخص نیست که کار خود را به چه صورت انجام می‌دهد؛ اما در اینجا طرحی دقیق‌تر از داخل چرخ وجود دارد.
کلاوس کراس، رئیس مرکز تحقیقات و توسعه هنکوک در اروپا گفت:این پروژه بخشی از تلاش ما برای یافتن روش‌های خلاق و کارآمد برای حمل‌ونقل آینده است. ما در این پروژه دو لاستیک مفهومی با نام‌های هگزونیک (Hexonic) و ایروفلو (Aeroflow) ارائه کرده‌ایم
advertising