Isle of Man TT باز هم قربانی گرفت

خودروموتور سیکلت

- 98/03/15
Isle of Man TT باز هم قربانی گرفتمسابقات Isle of Man TT به‌عنوان مرگبارترین رقابت‌های جهان، امسال نیز شاهد تصادف و مرگ غم‌انگیز دیلی متیسون بود.
مسابقه موتورسیکلت Isle of Man TT از سال ۱۹۰۷ تاکنون برگزار شده و متاسفانه عنوان «مرگبارترین» مسابقات جهان را به دست آورده است؛ زیرا هر ساله حداقل دو راننده در پیست مرگبار ۶۰ کیلومتری، جان خود را از دست می‌دهند. در طول اولین مسابقه سال ۲۰۱۹ طی هفته جاری، دیلی متیسون به طرز غم‌انگیزی به آخرین قربانی تبدیل شد.
به گزارش اتواسپرت، دیلی متیسون هفته جاری در حال مسابقه سوپربایک Isle of Man TT بود. مسابقه به‌صورت چهار دور در پیستی با خیابان‌های شهری محصور و باریک و مسیر دشت و کوهستان برگزار شد. اما زمانی‌که متیسون در دور سوم تصادف کرد، تنها ۳/۲ کیلومتر از مسیر طی شده بود و پرچم قرمز به اهتراز درآمد و مسابقه درنهایت به پایان رسید. منطقه‌ای که تصادف اتفاق افتاد، بخشی از پیست مسابقه با دیوارهای سنگی و خانه‌های بزرگ و درختان بلند است.
Isle of Man TT باز هم قربانی گرفت
برگزارکنندگان مسابقه Isle of Man TT در این زمینه گفتند:
حادثه در منطقه اسناگ‌برو، درست ۳/۲ کیلومتر در داخل پیست و طی دور سوم مسابقه رخ داد.
دیلی متیسون به‌عنوان موتورسوار TT، اولین مسابقه خود را در سال ۲۰۱۳ انجام داد و طی ۱۹ رقابت جداگانه در Isle of Man شرکت کرد. متیسون طی سال‌های گذشته چند مقام در مسابقات مختلف به دست آورد که از جمله می‌توان به سه مقام پی‌درپی در رقابت‌های موتورسیکلت الکتریکی سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ اشاره کرد. اگرچه متیسون هرگز مقامی درخورتوجه در TT به دست نیاورد، اما تقریباً‌ ۶۴ کیلومتر از مسیر مسابقه را با سرعت متوسط ۲۰۶ کیلومتربرساعت طی کرد.
در زمان حادثه، دیلی متیسون با موتورسیکلت مسابقه‌ای بی‌ام‌و S1000RR متعلق به تیم Penz13 مسابقه داد. برگزارکنندگان مسابقه، تیم و همسر متیسون همه از مرگ این موتورسوار ابراز تاسف کردند.

اگرچه مسابقات Baja 1000 نیز به‌طور مشابه تاریخ خونینی دارد، اما Isle of Man TT تلفات بسیار بیشتری به بار آورده است. مسابقه‌ای طاقت‌فرسا که بیش از صد سال برگزار می‌شود و طی این مدت، نزدیک به ۲۰۰ نفر جان خود را در آن از دست داده‌اند؛ از جمله این افراد می‌توان به برخی از بزرگ‌ترین موتورسواران تاریخ اشاره کرد. درحالی‌که هر سال قوانین ایمنی دقیق‌تری برای کاهش حوادث در مسابقات اعمال می‌شود، درخواست‌ها برای پایان دادن به TT به اوج خود می‌رسد. بااین‌حال برای کسانی که دوست دارند در پیست مسابقه دهند، هیچ چیز آن‌ها را از رانندگی در این مسیر باز نمی‌دارد.
advertising