بررسی و مشخصات موتورسیکلت باجاج پالس 180

خودروموتور سیکلت

- 97/11/09
بررسی و مشخصات موتورسیکلت باجاج پالس 180موتور باجاج پالس180 برای اولین بار در سال 2002 معرفی شد و همه ی موتورسواران کشور هند را به وجد آورد. در سال 2009 نسل چهارم این موتور با نام موتور پالس 180 DTSi وارد بازار شد که کاملا یک موتور جدید بود. این نسخه باعث شد تا کمپانی باجاج بتواند در کلاس موتورهای نیمه سنگین نیز حرفی برای گفتن داشته باشد پالس 180 یا پالس UG4 یکی از موتورسیکلت‌های باسابقه و خوشنام در بازار ایران است که از سال 1388 وارد کشورمان شد و عرضه آن تا سال 1395 ادامه پیدا کرد. پالس یو جی 4، یکی از نخستین موتورسیکلت‌هایی بود که با این شکل و ظاهر در ایران حضور پیدا کرد و موجب شد تا سلایق مشتریان ایرانی در مورد ظاهر موتورسیکلت تغییر کند.

یکی از اساسی ترین تغییراتی که در نسخه ی نسل چهارم این موتور ایجاد شد، افزایش کیفیت ساخت موتور به صورت چشمگیر بود. تمامی قطعات به کار رفته در موتورسیکلت، از پلاستیک ها گرفته تا قطعات مربوط به پیشرانه، از کیفیت فوق العاده ای برخوردار بودند.سواری نرم، عملکرد فنی خوب، استحکام و دوام بالا و طراحی مناسب موجب شده تا پالس 180 یا پالس یوجی فور، به یک گزینه ایده آل تبدیل شود و حتی مدل‌های دست دوم آن از بسیاری از موتورسیکلت‌های صفر کیلومتر وضعیت بهتری داشته باشددسته ی این موتور به گونه ای طراحی شده که موتورسوار در وضعیت اسپرتی قرار می گیرد. البته این طراحی، برای موتورسوار در ترافیک های داخل شهری مشکلی به وجود نمی آورد. طول محور تا محور نسخه ی جدید این موتور، 25 میلی متر افزایش یافته و از 1320 میلی متر به 1345 میلی متر رسیده است. استفاده از سیستم تعلیق تیونینگ شده، باعث می شود تا این موتور هندلینگ و پایداری منحصر به فردی را داشته باش
بررسی و مشخصات موتورسیکلت باجاج پالس 180
موتور پالس 180 به پیشرانه ی 178 سی سی تیونینگ شده مجهز بوده که توانایی تولید حداکثر 17.02 اسب بخار قدرت در دور موتور 8500 rpm را دارد. تیونینگ این پیشرانه کاملا با هدف بهبود عملکرد آن صورت گرفته که همین امر سبب شده تا این موتور به یکی از سریع ترین موتورهای موجود در کلاس خود مبدل گردد. پیشرانه ی قدرتمند باعث شده تا موتور پالس 180 بتواند در عرض 4.64 ثانیه سرعت خود را از صفر تا 60 کیلومتر در ساعت برساند. زمان دستیابی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت در صورت شروع حرکت از حالت سکون نیز برابر با 14 ثانیه است.

در این نسخه از موتور پالس 180 نیز همانند نسخه های قبلی از جعبه دنده ی 5 سرعته استفاده شده است، با این تفاوت که نسبت دنده ها در این نسخه کوچکتر شده اند. مرکز تحقیق و توسعه ی کمپانی باجاج در طراحی این موتور بیشتر بر روی کیفیت موتورسواری و شتاب سریع تمرکز کرده است. به همین دلیل در دور موتورهای بین 3000 rpm تا 9500 rpm ،پیشرانه، عملکرد قدرتمندی از خود نشان می دهد.
advertising