فورد کانسپت کشنده الکتریکی F-Vision را معرفی کرد

خودروسایر

- 97/08/09
فورد کانسپت کشنده الکتریکی F-Vision را معرفی کردفورد در نمایشگاه وسایل نقلیهٔ تجاری هانوفر کانسپت کشنده شگفت‌انگیزی بنام F-Vision Future Truck را که وسط شرکت ترکیه‌ای فورد اتوسان ساخته شده است را رونمایی کرد
این کِشندهٔ کانسپت استایل آئرودینامیکی داشته و شیشهٔ جلوی آن به‌صورت ترکیبی درون بدنه کار شده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری برجستهٔ F-Vision نیز می‌توان به رینگ‌های بسیار بزرگ و ورودی‌های هوایی که با نوارهای LED احاطه شده‌اند اشاره کرد. علاوه بر این، در این کانسپت بجای آینه‌های جانبی از دوربین استفاده شده و برای دسترسی به کابین آن‌هم یک درب کشویی در سمت راست تعبیه شده است.
فورد کانسپت کشنده الکتریکی F-Vision را معرفی کرد
در این کِشندهٔ کانسپت همچنین از قطعات سبک‌وزنی استفاده شده و در قسمت جلویی آن‌هم سیستمی تعبیه شده که می‌تواند طرح‌های مختلفی را به نمایش درآورَد. در مورد این سیستم چیز بیشتری گفته نشده ولی در یکی از تصاویر زنده‌ای که از F-Vision منتشر شده می‌توان دید که در قسمت ورودی‌های هوای آن طرح لوزی مانندی به نمایش درآمده است. هرچند این کانسپت در ظاهر شباهت‌هایی با سایر کِشنده‌های مربوط به آینده دارد اما فورد گفته است که در طراحی F-Vision از ابرقهرمان‌های مارول الهام گرفته شده است. این ادعا را می‌توان قابل‌قبول دانست چراکه قیمت جلویی کِشنده به کلاه مرد آهنی (آیرون‌من) شباهت‌هایی دارد.

طراحی آئرودینامیک این کِشنده به تریلر آن‌هم کشیده شده به‌گونه‌ای که چرخ‌های آن به‌طور کامل پوشیده و مخفی شده‌اند و روی پانل‌های جانبی آن‌هم نقوشی کار شده است. نتیجهٔ این اقدامات موجب شده که این تریلر بسیار آینده‌نگرانه‌تر از کانتینرهای سنتی باشد که امروزه در جاده‌ها می‌بینیم. فورد اطلاعات چندانی از F-Vision منتشر نکرده و صرفاً گفته است که قوای محرکهٔ آن از نوع الکتریکی بوده و به تکنولوژی رانندگی نیمه‌خودکار سطح چهار هم مجهز است. با استفاده از این تکنولوژی نیمه خودران، کِشنده می‌تواند در شرایط خاصی خودش اقدام به رانندگی کند.


advertising