تیپ و استایل مناسب آقایان در دانشگاه

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/11/11
تیپ و استایل مناسب آقایان در دانشگاهچرا فکر کردن و خواندن در مورد استایل دانشجویی پسرانه مهم است؟ خیلی از دانشجویان پسر با شلوارهای ورزشی و لباس های شلخته در دانشگاه حضور پیدا می کنند. دخترها هم خیلی بهتر از این نیستند. پس چرا ما مثل بقیه نباشیم؟ البته بعد از خواندن این مقاله نیز قرار نیست با کت و شلوار و کراوات به دانشگاه بروید، اما قرار است استایل خود را بهبود ببخشیم و آن طور که شایسته یک دانشجوی باهوش و جذاب است در دانشگاه حاضر شویم.

خوب لباس پوشیدن برای دانشگاه


وقتی خوب لباس می پوشید، خوب هم فکر می کنید. اگر باورش برایتان سخت است، یک بار هم که شده این کار را امتحان کنید. وقتی استایل شما مرتب و زیبا است، سطح هوشمندی تان افزایش می یابد، احساس اعتماد به نفس بیشتری می کنید، و آمادگی شما برای رویارویی با اموری که در طول روز با آن ها مواجه می شوید افزایش می یابد. دانشگاه هم یک مکان مهم می باشد که قرار است در آن جا چیزهای جدیدی را یاد گرفته و مسیر زندگی خود را پیدا کنید. اگر فکر می کنید تحصیلات و نقش آن در موفقیت برای شما مهم است، جوری لباس بپوشید که با طرز فکرتان همخوانی داشته باشد. خواهید دید که خوب لباس پوشیدن باعث جهت دهی به ذهن تان و تسهیل یادگیری شما خواهد شد.

خوب لباس پوشیدن نشانه احترام به استادان بوده و احترام متقابل آن ها را باعث می شود


هر چه قدر هم که یک استاد باهوش بوده و ذهنی باز داشته باشد، باز هم جدی گرفتن یک دانشجوی پسر که شلوار ورزشی و یک تیشرت با طرح سوپرماریو به تن دارد، برای او سخت است. اگر نسبت به همکلاسی های خود استایل بهتر و موقر تری داشته باشید، استاد نیز متوجه می شود که کلاس برای شما مهم بوده و برای خود او نیز احترام قائلید. این تمایز اثر خوبی در ذهن استاد گذاشته و در نمرات (اگر استاد از یک نفر خوشش بیاید، با دید مثبت تری برگه امتحان او را تصحیح خواهد کرد) و حتی پیشنهادات کاری یا تحصیلی که به شما می شود نیز تاثیر گذار خواهد بود. زیرا اگر یک موقعیت شغلی یا تحصیلی پیش آمده و استاد شما در آن صاحب نظر باشد، احتمالا شما را در راس ذهن خود خواهد داشت.
تیپ و استایل مناسب آقایان در دانشگاه

پوشیدن پولوشرت در دانشگاه به جای تیشرت


هر وقت هوس پوشیدن تی شرت در دانشگاه به سرتان زد، آن را با پولو شرت جایگزین کنید. البته لازم نیست پولو شرت شما حتما از برندهای معروفی مثل پولو یا لاگوست باشد. امروزه تقریبا تمام برندهای پوشاک مردانه پولوشرت تولید می کنند که اتفاقا بسیاری از آن ها استایل و کیفیت خوبی هم دارند. پولوشرت به دلیل برش جذب تر و یقه دار بودن، نسبت به تی شرت رسمی تر است. همچنین پولوشرت به دلیل نوع پارچه خود (اگر از الیاف طبیعی باشد)، نسبت به بسیاری از تی شرت ها خنک تر و راحت تر است. تنوع رنگ پولوشرت های موجود در بازار بسیار زیاد است، اما بهتر است برای محیط دانشگاه، به جای رنگ های جیغ، از رنگ های سنگین تر و خنثی تر استفاده کنید.

پوشیدن پلیور در دانشگاه به جای سوئیشرت


گرچه استایل سوئیشرت خیلی راحت و باحال است، اما شاید جای پوشیدن آن فقط در مسیر باشگاه یا در دورهمی های پسرانه بوده و برای محیط دانشگاه چندان مناسب نباشد.کارتیگان یا همان ژاکت های یقه باز دکمه دار، یک گزینه عالی برای استایل دانشگاهی شما به حساب می آیند. در موقعیت های رسمی، آن را روی پیراهن پوشیده و دکمه هایش را ببندید، و در هنگام ملاقات با هم دانشگاهیان خود، آن را روی تیشرت به تن کرده و دکمه هایش را باز بگذارید.پلیور یقه گرد هم یک جایگزین عالی برای سوئیشرت است. اغلب این پلیورها جذب بوده و اندام شما را به خوبی نمایش می دهند.اگر می خواهید بدون پوشیدن پیراهن یقه دار استایلی رسمی داشته باشید، ژاکت یقه شالی به تن کنید.به عنوان یک قانون کلی، ژاکت های تیره رسمی تر بوده و ژاکت های روشن کژوال تر هستند.

برخی از استایل های پلیور مناسب برای دانشگاه عبارتند از:


پلیور مدل پولو: این نوع پلیور دارای استایلی شبیه پولوشرت است. پلیور پولو معمولا به روشی بافته می شود که وزن آن سبک شده و به دلیل یقه دار بودن، می توان آن را به تنهایی (با یک تیشرت یا زیرپوش) به تن کرد.

پلیور کاردیگان: پلیور کاردیگان استایلی ژاکت مانند داشته و جلوی آن با دکمه یا زیپ بسته می شود. این نوع پلیور با انواع جنس نخی پشمی و مواد مصنوعی تولید شده و دارای رنگ ها و مدل های گوناگون است. اگر می خواهید آن را در دانشگاه به تن کنید، بهتر است یگ پیراهن یقه دار جلودکمه در زیر آن بپوشید.

پلیور یقه اسکی: یک پلیور یقه اسکی جذب تیره رنگ، انتخابی مناسب و تطبیق پذیر برای دانشجویان پسر است، زیرا می توانید آن را با یک کت اسپورت، پیراهن جنس فنانل، یا حتی به تنهایی بپوشید. برای راحتی بیشتر، بهتر است پلیور یقه اسکی شما از یک جنس سبک و ترجیحا پشمی یا کشمیر باشد.

به جای شلوار جین فاق کوتاه، جین فاق متوسط بپوشید


پسرهایی که اندام خوبی دارند، معمولا به استفاده از شلوار جین فاق کوتاه روی می آورند. شاید دلیل محبویت جین های فاق کوتاه این باشد که نسبت بالاتنه به پایین تنه را عوض می کند. شاید هم ترندهای جدید دنیای مد باعث محبوبیت این نوع شلوارها شده باشد. دلیل این محبوبیت هر چه که باشد، شما به عنوان یک دانشجو باید کم کم به سمت جین های فاق متوسط حرکت کنید. این جین ها دارای ظاهری کلاسیک و شیک تر بوده و در هنگام پوشیدن آن ها، نسبت بالاتنه به پایین تنه شما به بهترین نحو نشان داده می شود.

شلوار جین مردانه مناسب دانشگاه


شلوار جین خیلی جذب برای پسران لاغر و استخوانی مناسب است، اما اگر اندامی پر داشته باشید، با آن ظاهری بد و شاید مضحک پیدا خواهید کرد. پس شاید وقت آن رسیده که به سراغ جین های راسته کلاسیک، و اگر وزن تان بالا است به سراغ جین های آزاد، بروید. شاید جین های خیلی جذب و فاق کوتاه در میان پسرها مد باشند، اما وقتی به سمت مرد شدن پیش می روید، استایل شما هم باید مردانه و کلاسیک شود.جین های پاره و رنگ روشن، برای پسران جوانی که می خواهند طرز تفکر و شخصیت خود را به نمایش بگذارند مناسب است (زیرا پوشیدن این جین ها در میان طرفداران موسیقی راک و سبک پانک رواج دارد)، اما مردی که در حال حرکت به طرف زندگی جدی و حرفه ای خود است باید شلوار جینی بپوشد که رسمی تر بوده و کمتر توی چشم باشد. در حقیقت، شلوار جین های تیره به قدری رسمی هستند که برخی از شرکت ها به کارمندان خود اجازه می دهند آن ها را در محل کار بپوشند. پس سعی کنید شلوار جین تیره و ساده را جایگزین شلوارهای روشن و پاره کنید تا علاوه بر داشتن استایلی دانشجویی، بتوانید آن را در محل کار خود نیز استفاده کنید.

جایگزین کفش ورزشی در دانشگاه


اگر قصد ورزش کردن ندارید، کفش ورزشی هم نپوشید. بله، کفش های ورزشی خیلی راحت هستند، اما می توان کفش های کژوال چرمی راحت نیز پیدا کرد. کفش های چرم دارای مدل ها و قیمت های متنوعی هستند. البته بهتر است در دانشگاه از پوشیدن کفش های براق، رنگ جیغ و هر چیزی که باعث جلب توجه می شود خودداری کنید. در عوض، یک کفش چرم کلاسیک جلو گرد به رنگ تیره خریداری کنید. البته کفش مشکی هم انتخاب خوبی است. اگر اولین باری است که کفش کژوال چرم می خرید، به شما پیشنهاد می کنیم مدل ساده آن را انتخاب کنید. برای دفعات بعد می توانید کمی طراحی فشن را هم چاشنی کار کنید. پشنهاد ما کفش رویه یکسره و غیر بندی است، زیرا پوشیدن و درآوردن آن راحت بوده و با اکثر شلوارهای کژوال ست می شود.

جوراب مناسب دانشگاه


اکثر پسرها در دوران مدرسه جوراب ورزشی سفید می پوشند، زیرا این جوراب ها ارزان بوده و خیلی راحت با کفش های ورزشی و اسنیکر ست می شود. اما پیشنهاد ما برای استایل دانشگاهی، استفاده از جوراب های تیره رنگ است. جوراب تیره با استایل کلاسیک تطابق بیشتری دارد، شستن آن راحت تر است، و اگر با کیفیت باشد، نسبت به جوراب های ورزشی بسیار راحت تر است. جوراب های سفید ورزشی خود را نیز می توانید در هنگام ورزش و در باشگاه بپوشید.

به جای گذاشتن کلاه کپ، یک مدل موی خوب داشته باشید


پوشیدن کلاه کپ در هنگام ورزش یا در پیک نیک کاملا قابل قبول است، اما اگر برای فرار از درست کردن مدل موی خود از آن استفاده کنید، نشانه تنبلی و شلختگی شما خواهد بود. مدل مو یک بخش مهم از ظاهر شما است، زیرا در چهره شما تاثیر مستقیم گذاشته و چیزهای زیادی در مورد شخصیت تان به طرف مقابل منتقل خواهد کرد. وقتی در مورد سربازها، افراد هیپی و خلاف کارها فکر می کنید، مدل های خاصی از مو در ذهن تان تداعی می شود. گرچه قضاوت کردن افراد بر اساس این یک مورد کار صحیحی نیست، اما نمی توان تاثیر آن را نیز نادیده گرفت. یک دانشجو باید به مرور متوجه شود که کدام مدل مو برای شخصیت و حرفه او مناسب است. پس انتخاب مدل موی مناسب خود را سریع تر انجام داده و آن را تا زمان انتخاب شغل و اجبار محل کارتان به تعویق نیاندازید.

شلوارهای غیر جین مناسب برای دانشگاه


شلوار جین یک گزینه خوب برای پسران دانشجو است، اما گاهی بنا به شرایط باید نوع دیگری از شلوار را به تن کنید. بهتر است گزینه های متنوعی را در اختیار داشته باشید تا بتوانید در زمان نیاز، ظاهر خود را تغییر داده و کمی آن را رسمی تر کنید.شلوارهای کتان، پشمی و فنانل (البته نه از نوع پیژامه مانند آن) می توانند استایل شما را رسمی تر کنند. بعلاوه، این شلوارها باعث می شوند تا بتوانید ترکیبات جدیدی را به استایل خود اضافه کنید.شلوار رسمی شما نیز باید، مانند شلوار جین تان، فاق متوسطی داشته باشد و دقیقا روی کمر شما بسته شود. فاق متوسط باعث می شود تا پاهایتان بلند تر به نظر رسیده و ترکیب ظاهر شما بهتر شود.اگر قدی بلند و پاهایی کشیده دارید، از شلوار فاق کوتاه استفاده کنید تا اندام شما را متناسب نشان دهد. در نهایت، نسبت بلندی بالاتنه و پایین تنه شما باید تقریبا یک به یک باشد.در هنگام انتخاب شلوار رسمی، به پیلی دار بودن آن هم توجه کنید. پیلی به معنی تا خوردن پارچه در قسمت جلوی شلوار است. شلوارهای پیلی دار فضای بیشتری را برای حرکت در اختیار شما قرار می دهند، اما هر کسی ظاهر آن ها را نمی پسندد. البته اگر مدل شلوار پیلی دار شما مناسب باشد، می تواند استایل شما را از کژوال به رسمی تبدیل کند.

اجزای اصلی استایل خود را در کنار هم قرار دهید


برای داشتن ظاهری متنوع لازم نیست تعداد زیادی لباس بخرید. با داشتن کمتر از 30 قطعه لباس می توانید استایل های متنوعی برای موقعیت های گوناگون خود، از کلاس دانشگاه گرفته تا مهمانی و گردش های شبانه، بسازید.با انتخاب آیتم های که به راحتی با هم ست می شوند، تنوع و انعطاف پذیری ظاهر خود را افزایش دهید. رنگ ها و لباس های اصلی را می توانید تقریبا با هر چیزی ست کنید. برخی از لباس های اصلی عبارتند از:
شلوار جین و کتان
انواع پیراهن یقه دار
تی شرت
ژاکت
کفش های رسمی و کژوال
کت معمولی یا کت بلیزر
کاپشن در مناطقی که هوا سرد می شود.

در دانشگاه بیشتر تی شرت یقه دار بپوشید


لازم نیست تی شرت های بدون یقه خود را دور بریزید، اما اگر می خواهید استایل تان کمی رسمی تر و دانشگاهی تر شود، بیشتر تیشرت های یقه دار و پولوشرت بپوشید.اخیرا طراحی پولوشرت ها به سمت استفاده از رنگ های جیغ و حتی نئونی، و برش های نامتقارن پیش رفته است. گرچه این مدل ها در جای مناسب، زیبایی خاص خود را دارند، اما برای یک استایل دانشجویی شیک بهتر است از رنگ های خنثی، برش های متناسب و پارچه هایی با طرح های ساده یا بدون طرح استفاده کنید.پیراهن های نخی و کتان یقه دار نیز جزو لباس های اصلی به حساب آمده و با بسیاری لباس های دیگر به راحتی ست می شود. پیراهن خود را در شلوار کتان قرار داده و یک استایل رسمی بسازید، و یا آن را روی شلوار جین انداخته و استایل تان را کژوال کنید.

در مورد نحوه لباس پوشیدن خود در دانشگاه برنامه ریزی کنید


برنامه ریزی در مورد لباسی که قصد دارید آن را فردا به تن کنید، نه تنها به بهتر شدن ظاهرتان کمک می کند، بلکه به شما این اطمینان را می دهد که تمام اجزای استایل تان کامل بوده و چیزی کم و کسر ندارید.
قبل از خوابیدن در شب، لباس فردای خود را انتخاب کنید.
سعی کنید کفش و کمربندتان ست باشند.
در صورت امکان، چند لباس را روی هم پوشیده و اصطلاحا استایل چندلایه داشته باشید.
برنامه ریزی برای لباس روز بعد باعث می شود تا ظاهرتان منسجم تر شده و در هنگام صبح، نگرانی برای لباس پوشیدن نداشته باشید.

کفش مناسب استایل دانشجویی پسرانه


احتمالا در دانشگاه باید مقدار زیادی راه بروید و مرتبا بین کلاس ها و قسمت های دیگر دانشگاه در حرکت باشید. گرچه کفش های اسنیکر پارچه ای معمولا با تمام لباس ها به راحتی ست می شوند، اما بهتر است کفشی با دوام تر و شیک تر به پا کنید.

کفش های کژوال چرمی، مانند مدل لوفر، هم رسمی و هم راحت هستند. البته لازم نیست پول زیادی برای آن ها بپردازید، چون این نوع کفش ها با قیمت های بسیار متنوعی در بازار قابل خریداری می باشند. لوفرهای نوبوک و جیر نیز جزو کفش های اصلی استایل شما به حساب آمده و با هر ظاهری، از کت و شلوار گرفته تا شلوار جین، ست می شوند.

کفش آکسفورد یک مدل کلاسیک و خوب برای موقعیت های جدی است. شما می توانید یک کفش آکسفورد ساده مشکی را در جلسه ارائه پروژه، مصاحبه کاری، و حتی یک قرار عاشقانه بپوشید.

کفش هشترک نیز طراحی شبیه آکسفورد داشته و روی آن با سوراخ های ریزی طراحی شده است که ظاهری باهوش به فرد می دهد. کفش هشترک قهوه ای، یک جایگزین عالی برای آکسفورد مشکی است. این نوع کفش با هر شلواری، از جین تیره گرفته تا کتان شتری رنگ، ست می شود.

بوت های بندی، چوکا، چلسی و انواع دیگر بوت نیز گزینه های خوبی برای داشتن ظاهری خوب در آب و هوای سرد هستند. بوت های خوب دارای ظاهری کلاسیک بوده و رسمیت هر استایلی را افزایش می دهند. در هنگام پوشیدن بوت به تناسب آن با شلوارتان نیز توجه داشته باشید. مثلا اگر بوت شما خیلی بلند یا حجیم بوده و شلوارتان جذب باشد، پاهایتان بزرگ بنظر خواهند رسید.

انواع مختلف کفش های اسنیکر مرتب مد شده و از مد می افتند. اما اسنیکرهای چرم یا پارچه ای تک رنگ همواره مورد پسند بوده و ظاهری کژوال و وینتج به استایل شما خواهند داد. اسنیکرهای سفید نیز در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند، زیرا آن ها را می توان تقریبا با همه چیز پوشید. مهمتر از همه، کفش اسنیکر شما باید تمیز و مرتب باشد. اگر می خواهید ظاهر اسپورت خود را حفظ کنید، یک جفت اسنیکر ساده نایک، کانورس یا ونس، بسیار بهتر از اسنیکرهایی است که در زمان دبیرستان برای اسکیت سواری به پا می کردید.

برای دانشگاه دو کمربند بخرید


با داشتن دو عدد کمربند می توانید هر استایلی را کامل کنید. لازم نیست پول زیادی خرج کنید، فقط کافیست یک کمربند مشکی و یک کمربند قهوه ای بخرید.با توجه به استایل شخصی خود و در صورت نیاز می توانید کمربندهای دیگری که با موقعیت های گوناگون تطابق دارند را نیز تهیه کنید. مثلا یک کمربند چرم رنگی به همراه استایل کژوال می تواند ظاهر شما را متمایز کند. کمربند رسمی باید بین2.5 تا 3 سانتیمتر پهنا داشته و با کفش شما ست باشد.
advertising