پارک ملی بنف کانادا پر بازدیدترین پارک ملی در دنیا

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/11/05
پارک ملی بنف کانادا پر بازدیدترین پارک ملی در دنیا

پارک ملی بنف اولین و قدیمی‌ ترین پارک ملی کانادا


بنف یک شهر توریستی تفریحی و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در کانادا است. این شهر به خاطر محیط کوهستانی به جهت قرار گیری در رشته کوه‌های راکی و وجود چشمه‌های آب گرم شناخته شده می‌باشد. همچنین این شهر یکی از مراکز مهم برای ورزش‌های فضای باز از قبیل پیاده‌روی کوهستانی، دوچرخه سواری و اسکی است.
پارک ملی بنف کانادا پر بازدیدترین پارک ملی در دنیا
پارک ملی بنف (Banff National Park) جزو قدیمی‌ترین پارک ملی در کشور کانادا است. این پارک ملی در میان رشته‌کوه راکی در نزدیکی شهر بنف در استان آلبرتا، کانادا واقع شده است. پارک ملی بنف به عنوان یکی از پربازدیدترین پارک‌های ملی جهان شناخته می‌شود.پارک ملی بنف به همراه سه پارک ملی دیگر به نام‌های پارک ملی جاسپر، پارک ملی کوتنی و پارک ملی یوهو تحت عنوان پارک‌های رشته کوه راکی در میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

پارک ملی بنف کانادا با وسعت تقریبی 6 هزار 650 کیلومتر مربع در رشته کوه های راکی جا خوش کرده است. این پارک به اندازه ای حیرت آور و خارج از تصور است که در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است و هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است. بنف شهرت زیادی دارد که به نوعی نمادی از کشور کانادا شده است.

زیبایی های حیرت انگیز پارک ملی بنف


منظره هایی که از پارک ملی بنف در کانادا می بینید به اندازه ای حیرت آور است که درست مانند یک تابلوی نقاشی خیالی است، جایی مملو از یخچال های طبیعی، دشت های یخی و جنگل های مخروطی شکل و آبهای زلال و شفاف و دریاچه ای که به نظر می رسد از گذشته های بسیار دور روان بوده است و تا ابد هم پر آب خواهد بود.

دشت یخی پارک از دریاچه لویز تا پارک ملی جاسپر ادامه دارد. پارک ملی بنف از غرب به پارک ملی یوهو، از جنوب به پارک ملی کوتنی و از جنوب شرقی به منطقه کاناناسکیس خاتمه می‌یابد. بزرگترین مرکز کسب درآمد این پارک در دره رودخانه باو در شهر بنف قرار دارد.

در گذشته افرادی که می خواستند از بنف دیدن کننند، مجبور بودند از راه آهن استفاده کنند چرا که جاده ای که به آن منتهی شود، وجود نداشت اما بعدها جاده سازی انجام شد و گردشگران زیادی را به سوی این پارک طبیعی روانه کرد به طوری که طبق تخمین ها، در سال 1990 حدود 5 میلیون گردشگر داشته است و این مقدار مطمئنا در طول این سال ها بسیار بیشتر شده است. پارک ملی بنف یکی از پر بازدید ترین پارک های ملی جهان هم هست.

بنف واقعا از آن دست جاهایی است که اگر به آن بروید، دلتان در آن جا خواهد ماند! یکی از بهترین تفریحاتی که در پارک ملی بنف در کانادا می توانید داشته باشید، امکان قایق سواری در دریاچه ی دلفریب آن است، چه در دریاچه ی شگفت انگیز ورمیلیون آن قایق رانی کنید و چه به رودخانه شگفت انگیز Bow بروید، تجربه ای فراموش نشدنی در انتظارتان خواهد بود.

یکی دیگر از بهترین فعالیت های پارک بنف کوهپیمایی در مسیرهای شناخته شده ی بنف و در نزدیک دریاچه Louise است. در طول مسیر چشم انداز بسیار دل انگیزی به درخت های سبز نوک تیز و کوه های خشن و قدرتمند دریاچه ی وسیع و آرام خواهید داشت.
advertising