معنی دریم کچر چیست و چه کاربردی دارد

مد و زیباییسایر

- 97/10/11
معنی دریم کچر چیست و چه کاربردی دارد

معنی نماد کابوس گیر یا دریم کَچِر (Dream catcher) چیست ؟


کابوس‌گیر در فرهنگ سرخپوستان اوجیبوایی (از نخستین اقوام ساکن در آمریکا) نام وسیله‌ای دست‌ساز است که از حلقه‌ای ساخته‌شده از شاخهٔ درخت بید تشکیل شده که توری به شکل تارعنکبوت را درون آن می‌بافند. سپس آن را با اشیای شخصی و مقدسی همچون پر و مهره تزئین کرده و در داخل تیپی یا بالای گهوارهٔ کودک آویزانش می‌کنند.
معنی دریم کچر چیست و چه کاربردی دارد
معنی کابوسگیر (دریم کَچر) از‌ یک داستان قدیمی ‌در مورد عنکبوتِ مادر نشأت می‌گیرد که بچه‌هایش به گوشه گوشه زمین رفتند. مادر و مادر‌بزرگ‌ها تور‌های جادویی برای بچه‌هایشان بافتند. از طناب‌هایی که از گیاهان ساخته شده بود استفاده کردند. کابوسگیر به این خاطر بود که هرگونه خواب و خیال بد را از بچه‌ها دور ‌کند و خواب و خیال خوب را گسترش ‌دهد.اولین بار کابوس‌گیر توسط مردم اوجیبوا ساخته شد و از طریق ازدواج آن‌ها با قبیله‌های دیگر این مفهوم بزرگ و بزرگ‌تر شد.

کاربرد دریم کچر یا کابوس گیر


سال 1960 و 1970 کابوس‌گیر (دریم کَچر) محبوبیت زیادی پیدا کرد و در نقاط مختلف دنیا برای سهیم شدن و لذت بردن از زیبایی اش گسترش ‌یافت.کابوسگیر چنان معنی زیبایی دارد که معمولاً شما می‌توانید ‌یک کابوسگیر را در سایز بزرگ در دکوراسیون داخلی خود روی دیوار ها استفاده کنید و از سایز های کوچک تر در زیوآلاتی مانند گردنبند و یا آویز آینه ماشین و آویز پشت در اتاق خواب برای دور کردن آفکار منفی استفاده کنید خلاصه هر کجا که احساس می کنید به یک تزئین خاص نیاز دارد.

در باور این مردم هوا از رویا و کابوس آکنده است. پس با آویزان کردن این ساخته، رویاهای خوب از درون سوراخ مرکزی کابوس‌گیر عبور کرده و به فرد خفته می‌رسند و کابوس‌ها در تارهای آن به‌دام افتاده و با طلوع خورشید نابود می‌شوند.بر این باورند که کابوس‌گیر (دریم کَچر) خواب و خیال بد و منفی را از ما می‌گیرد. همچنین به عنوان نماد اتحاد میان بومیان آمریکایی دیده می‌شود.

استفاده از دریم کچر به عنوان گردنبند



استفاده از دریم کچر در اتاق خواب برای گرفتن کابوس ها در خواب

advertising